PODosłonami.pl

Cultilene 2019
Agro-Sorb
Yara od 11 01 2019

Myplant & Garden 2019, czyli włoskie klimaty i międzynarodowa oferta (cz. II)

Międzynarodowe targi roślin ozdobnych Myplant & Garden 2019, które odbyły się po raz 5., pod koniec lutego w Mediolanie, dostarczyły wielu wrażeń i inspiracji. Przedstawiam drugą porcję informacji dotyczących tego wydarzenia, którego ranga z roku na rok rośnie.

Ważna część targów Myplant & Garden, które odbywają się w Mediolanie, poświęcona jest pokazom florystycznym i florystyczno-modowym

Ważna część targów Myplant & Garden, które odbywają się w Mediolanie, poświęcona jest pokazom florystycznym i florystyczno-modowym, fot. Myplant & Garden

Polscy wystawcy na targach Myplant & Garden 2019

W gronie 733 wystawców znalazły się 4 przedsiębiorstwa z naszego kraju. Wszystkie one debiutowały na targach Myplant & Garden.

W poszukiwaniu nowych klientów i nowych rynków, firmy DonKwiat oraz MZ Forma, które produkują doniczki i pojemniki uprawowe, przyjechały do Mediolanu pomimo, iż od kilku lat, z sukcesami uczestniczą w „najbardziej międzynarodowych” targach  IPM Essen.

Firma Gartenland Polska, również regularnie pokazująca swoją ofertę w Essen, prezentowała rośliny zapakowane do handlu marketowego (i w centrach ogrodniczych), np. krzewy – ozdobne i owocowe – w kartonikach.

Przedsiębiorstwo Modico eco energy z Warszawy przedstawiło nowe, LED-owe oświetlenie do ogrodu zasilane energią z paneli słonecznych.

Konkursowe nowości

Podobnie jak inne targi, również Myplant & Garden organizuje konkurs, do którego wystawcy zgłaszają swoje innowacyjne produkty, poddawane następnie ocenie jury. W 2019 roku nagrodzono wybrane premiery, w siedmiu kategoriach. Znalazła się wśród nich m.in. Grevillea ‘Ignite’ – mieszaniec australijskich gatunków o zwartym pokroju i licznych kwiatach. Wyeksponowana została w pojemniku tarasowym przez włoską spółdzielnię Floratoscana, będącą wyłącznym europejskim producentem tej rośliny.

Kolejną nową odmianą, która zyskała uznanie jury, była (w kategorii „Kwiaty cięte”) róża Westminster Abbey!, hodowli firmy Schreurs, zaprezentowana na targach Myplant and Garden przez włoskie przedsiębiorstwo Gambin Fiori, które zajmuje się handlem hurtowym roślinami ozdobnymi.

Nagrodzono też serię doniczek dla finalnego klienta mających specjalny uchwyt (umożliwia on różnorakie zastosowanie pojemnika), produkcji przedsiębiorstwa Plastecnic, również z Italii.

Inna nagroda powędrowała do włoskiej firmy Ambra Ellettronica za zestaw Quattro, „zdrowy ogród domowy” do „kuchennej” uprawy roślin, z doświetlaniem LED-owym. Warto zarazem dodać, że przedsiębiorstwo to specjalizuje się przede wszystkim w projektach dotyczących takiego doświetlania w profesjonalnej produkcji ogrodniczej – pod osłonami lub w laboratoriach i innych pomieszczeniach wzrostowych ze sztucznym oświetleniem.

Wyróżnienie konkursowe trafiło podczas targów Myplant and Garden 2019 do niemieckiej firmy Lite-Soil GmbH za podłoże inertne LITE CUBES, wykonane z geowłókniny.

Pokazy, trendy

Charakterystyczną częścią pawilonu nr 12 (jednej z trzech hal wystawienniczych kompleksu Fiera Milano – Rho Pero, w którym goszczą targi Myplant and Garden) był dział poświęcony kwiatom ciętym i pokazom florystycznym. Wzorem lat ubiegłych, połączono je z modą – tak ważną dla Mediolanu. Kulminacją i atrakcją każdego targowego dnia był pokaz modowo-florystyczny o tematyce ślubnej.

W tym samym sektorze targów można było zapoznać się z tendencjami dotyczącymi dekoratorstwa wnętrz, ze szczególnym uwzględnieniem roślin ozdobnych. Otóż pod hasłem BLOOM’s World (nazwa publikacji poświęconej współczesnej florystyce, dyktującej międzynarodowe trendy w tej dziedzinie i wydawanej przez niemiecką spółkę Bloom’s GmbH) zaprezentowano kilka modnych aranżacji wnętrz. Na szczególną uwagę zasługiwał trend pod nazwą My Own Greenhouse („Moja własna szklarnia”), którego elementarną cechą jest mnogość „zielonych” roślin pokojowych.

W pawilonie 12. wygospodarowano również część pt. „Garden Centre New Trend”, poświęconą centrom ogrodniczym, również z nowościami, dzisiejszymi stylami prezentacji produktów w punktach sprzedaży detalicznej, inspiracjami. Modne produkty (jak np. kompozycje w szklanych naczyniach czy „samoobsługowe ogródki” do uprawy domowej) można było znaleźć także w innych rejonach pawilonów targowych, na stoiskach wystawców.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

HortiAdNet