PODosłonami.pl

Cultilene 2
Mularski 3
Yara

Techniki sprzedaży detalicznej warzyw

16 maja w Berlinie firma Rijk Zwwan zorganizowała spotkanie w swoim nowo otwartym centrum sprzedaży detalicznej – Retail Center. Spotkanie prowadził Marcin Mech.

Ekspozycja warzyw w centrum

Podczas spotkania omówiono statystyki dotyczące produkcji pomidora w Europie i na świecie. Mówiono o technikach pozwalających badać zachowania konsumentów i o trendach w sprzedaży warzyw. Pokazano m.in. nowoczesną szafę do produkcji sałaty, w której można produkować do 10,000 szt. sałat rocznie. Szafa taka znajduje się już np. w niemieckim Makro. Ideą jest, aby takie urządzenia stawały się coraz bardzie powszechne.

Retail Center – centrum sprzedaży detalicznej

W otwartym 3 miesiące temu Retail Center prowadzone są m. in. badania nad zachowaniem konsumentów, mające na celu określenie np. jaki sposób ekspozycji może przyczyniać się do zwiększania sprzedaży. Podczas spotkania zaprezentowano okulary z systemem kamer podążających za wzrokiem osoby, która ich używa. Dane przetwarzane są na swego rodzaju mapę, która pokazuje, na którym produkcie wzrok zatrzymał się najdłużej. Wyniki takich testów pomagają określić, który z produktów dosłownie „przyciąga wzrok”, a który wyłącznie zajmuje miejsce na półkach. W centrum prowadzone są również testy na trwałość pozbiorczą.

Sprzedaż pomidorów w marketach i dyskontach

Podczas spotkania porównano asortyment pomidorów oferowanych przez dwa typy marketów – tradycyjnych i dyskontów, polskich i niemieckich. Zwracano uwagę, że dzisiejszy klient nie przychodzi do sklepu wyłącznie po produkt, ale szuka w markecie również emocji. Podkreślano, że kluczem do sukcesu jest kreowanie przeżyć, poprzez np. organizowanie dni rodzinnych, czy wystrój sekcji warzyw i owoców kojarzący się z wiejskim marketem. Ogromne znaczenie ma również opakowanie produktu. Podczas prezentacji rynku pomidorowego zwrócono uwagę, że największy obrót pochodzi z handlu pomidorami z grupy specjałów. Ich wysoka cena sprawia, że najlepiej będą się sprzedawały zapakowane w małe opakowania, aby klient tak bardzo nie odczuwał wyższej ceny za kilogram  produktu.

Choć Niemcy (zaraz po USA) są drugim największym importerem pomidora na świecie ilość tych warzyw sprzedawana tam przez polskich producentów jest niestety wciąż minimalna.

W tym roku firma Koppert obchodzi 50-lecie, w jubileuszowym roku otwarto centrum doświadczalne, w uroczystości uczestniczył król Holandii Wilhelm Aleksander

Król Holandii otworzył centrum demonstracyjne firmy Koppert

W dniu 14 września br. król Holandii Wilhelm Aleksander uczestniczył w otwarciu nowego demonstracyjnego centrum doświadczalnego firmy Koppert Biological Systems w miejscowości Berkel en Rodenrijs. W tym roku holenderska firma obchodzi 50-lecie funkcjonowania na [...]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

BASF
Program Ochrony Roślin
HortiAdNet