PODosłonami.pl

Agro-Sorb
Yara

Tomato Inspiration Award 2018 dla chińskiego producenta pomidorów

Haisheng Group – firma z Chin prowadząca nowoczesną uprawę pomidorów szklarniowych na powierzchni 12 hektarów – została uhonorowana nagrodą dla najbardziej inspirującego producenta pomidorów na świecie w 2018 r. Informację tę przedstawiono podczas uroczystego wieczoru Tomato Inspiration Event, zorganizowanego w Berlinie 8 lutego. Uczestniczyło w nim ok. 150 osób związanych z „pomidorową branżą” z całego świata. Laureaci odebrali nagrodę z rąk Meiny Prins, dyrektor firmy Priva (będącej jednym z głównych organizatorów wydarzenia).

Meiny Prins, dyrektor firmy Priva (z lewej), uzasadniając przyznanie Tomato Inspiration Award chińskiej firmie Haisheng Group podkreślała, że od początku działalności przedsiębiorstwo szkoli swoich pracowników u największych producentów pomidorów i inwestuje w zaawansowane technologie

Meiny Prins, dyrektor firmy Priva (z lewej), uzasadniając przyznanie Tomato Inspiration Award chińskiej firmie Haisheng Group podkreślała, że od początku działalności przedsiębiorstwo szkoli swoich pracowników u największych producentów pomidorów na świecie i inwestuje w zaawansowane technologie

Od owoców i soków do pomidorów

Firma Haisheng do niedawna specjalizowała się w uprawach sadowniczych i produkcji soków owocowych. Uprawą pomidorów szklarniowych zajmuje się od niedawna. Jest ona prowadzona w nowoczesnej, 12-hektarowej szklarni Ultra-Clima, pierwszym tego typu obiekcie w Chinach. Również jako pierwsza wprowadziła na tamtejszym rynku na dużą skalę produkcję pomidorów specjalnych, typu snack, oferowanych pod nazwą ‚Dutch Candy Tomatoes’. Właściciele firmy kładą duży nacisk na szkolenie pracowników, którzy doświadczenie zdobywali w dużych gospodarstwach szklarniowych za granicą.

Haisheng jest już piątym laureatem corocznie przyznawanej nagrody Tomato Inspiration Award. W poprzednich latach wyróżnienie to otrzymały firmy: Windset Farms z Kanady, Duijvestijn Tomaten z Holandii, Sundrop Farms z Australii oraz Greenco z Holandii.

Ważne trendy na zmieniającym się rynku

Tegoroczna gala TIE różniła się od poprzednich. Goście mogli  brać aktywny udział w spotkaniu, korzystając aplikacji mobilnej. Padały ważne pytania o przyszłość branży, a jednocześnie dostarczono wiele informacji na temat potencjalnych dróg prowadzących do osiągnięcia sukcesu w produkcji. Ciekawe było wystąpienia specjalisty ds. ekonomii prof. dr Jana Jonkera z Uniwersytetu Radboud w Holandii. Jak stwierdził, jedyną stałą w dzisiejszej dynamice rynku jest właśnie jego zmienność. Postęp technologiczny, wraz z bogaceniem się odbiorców produktów wytwarzanych przez wielu z obecnych na spotkaniu przedsiębiorców, sprawia, że konsumenci coraz bardziej stawiają na wygodę, równocześnie stają się coraz bardziej wymagający. Zwyczajne produkowanie „kilogramów” może w ciągu kilku lat przestać wystarczać do tego, aby utrzymać się na rynku. Profesor użył kilku przykładów, aby zademonstrować, jak ogromne znaczenie w dzisiejszej produkcji ma nie sam produkt, ale jego rola i wartość, które można kreować. Nawiązał do koncepcji gospodarki cyrkulacyjnej i zrównoważonej produkcji, zachęcał do tworzenia platform biznesowych, mających na celu dzielenie się zasobami oraz pełne wykorzystywanie kapitału. Zwracał szczególną uwagę na digitalizację w dzisiejszych czasach i jej decydujący wpływ kształtowanie rynku.

W stronę zrównoważonej produkcji

Podczas spotkania zwracano również uwagę na tematy związanie z zaostrzaniem się przepisów dotyczących stosowania środków ochrony roślin oraz na cały czas rosnący popyt na produkty ekologiczne – aby pozostać w grze, nie można nie uwzględniać wniosków wynikających z statystyk i badań naukowych. Kwestie takie, jak wspomniane podczas spotkania przekonanie dużej części populacji, że produkty uzyskiwane pod osłonami są mniej zdrowe niż te z upraw polowych, powinny motywować producentów szklarniowych do inwestowania w badania, które mogą pomóc wykorzenić te uprzedzenia. Ważne jest ciągłe poszerzanie swojej działalności o nowe technologie, rozwiązania i trendy.

***

Głównymi sponsorami wydarzenia były firmy Priva, Koppert Biological System i Saint-Gobain Cultilene, w tegoroczną edycję zaangażowane były także przedsiębiorstwa Axia Vegetable Seeds, Enza Zaden, Svensson, Van Dijk Heating, Gautier Semences, Carbon Gold oraz GreenTech. Partnerami medialnymi wydarzenia były: portal HortiBiz, czasopisma Euro Fresh, a także nasza redakcja.

 

Papryka jednolicie wybarwiona zdecydowanie lepiej się prezentuje

Równomierne wybarwianie owoców papryki i pomidora

Jednym z ważnych czynników przyciągających klientów i wpływającym na efektywną sprzedaż pomidorów czy papryki jest jednolita barwa owoców. W dużym stopniu jest ona związana z doborem odpowiedniej odmiany, wykazującej przydatność do uprawy w danych warunkach [...]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZtZ 2018
HortiAdNet