PODosłonami.pl

Hazera
Yara

Tomato Inspiration Event już po raz czwarty

W Berlinie, w lutym bieżącego roku już po raz czwarty odbyło się Tomato Inspiration Event. Impreza organizowana przez portal ogrodniczy HortiBiz, we współpracy z firmami Koppert Biological Systems, Oerlemans Plastics, Priva, Saint-Gobain Cultilene oraz Axia Vegetable Seeds, Enza Zaden, Monsanto Vegetable Seeds, Svensson oraz Van Dijk Heating, wpisuje się na stałe w kalendarz ogrodniczych spotkań.

Jos van Mil reprezentujący zwycięską firmę Greenco (fot. M. Domoń)

W tym roku do nagrody Tomato Inspiration Award nominowane były firmy Elite Agro L.L.C ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Green Camel Pty Ltd z Australii, NatureFresh Farms Inc, mająca swoje centra w USA oraz Kanadzie, Thanet Earth z Wielkiej Brytani oraz zwycięska firma Greenco z Holandii.

Przedstawiciel laureata, Jos van Mil, mówił podczas prezentacji, że priorytetowym działaniem Greenco jest promocja zdrowych warzywnych przekąsek. Założona w 2005 roku firma skupiona jest na konsumentach. Promuje zdrowy tryb życia propagując zwiększenie spożycia warzyw. Dostarcza na rynek wiele gatunków w wersji ‘mini’. Kolorowo zapakowane, dostępne są nie tylko w sklepach, ale także na stacjach benzynowych, czy w biurowych kantynach. Dzięki temu można je spożywać jako zdrowe przekąski pomiędzy posiłkami.

Greenco dba o dobre warunki zatrudnienia na swoich plantacjach i uczciwe stosunki z pośrednikami. Firma stara się także, aby jej działania w jak najmniejszym stopniu wpływały negatywnie na środowisko dlatego skupia się na tzw. zrównoważonej produkcji.

Podczas berlińskiej imprezy wręczono także szczególne wyróżnienie Tonowi Janssenowi z Holandii. Twórca marki Tasty Tom otrzymał je za dorobek życia. W połowie lat 90. ubiegłego wieku Ton Janssen założył firmę, której głównym działaniem była produkcja i promocja pomidorów charakteryzujących się wyjątkowymi walorami smakowymi. Jego śladem poszło wielu producentów na całym świecie. Dzięki temu zmieniło się podejście do uprawy tych popularnych warzyw i dzisiaj już nie tylko wielkość plonu, ale wysoka jakość i smak stały się istotnymi wyznacznikami dla producentów z branży.

Nie tylko nagrody

Tomato Inspiration Event to nie tylko nagrody i wyróżnienia, ale także okazja do zapoznania się innowacyjnymi rozwiązaniami wprowadzanymi na rynek.

Gertjan Meeuws współzałożyciel firmy Here, There & Everywhere B.V. przedstawił koncepcję fabryk żywności. Zaproponował produkcję warzyw niezależną od czynników atmosferycznych w odseparowanych od świata zewnętrznego pomieszczeniach.

Rośliny uprawiane w całkowicie kontrolowanych warunkach, na wielu poziomach, oświetlane lampami LED pozwalają na uzyskanie stałego, wysokiej jakości plonu. Fabryki takie mogą znajdować się w każdym miejscu na świecie, więc produkuje się na lokalne rynki, co zapewnia świeżość warzyw, skraca łańcuch dystrybucji i zmniejsza koszty transportu. Uprawy tego typu mają niższe wymagania energetyczne, zużywają do 90% mniej wody i generują mniej odpadów.

Gerrit Jan Kornet reprezentujący firmę Greenyard mówił o tym jak waży jest głos konsumentów w planowaniu produkcji. Brak zaufania konsumenta do marki, produktu, czy modelu produkcyjnego bezpośrednio przekłada się na spadek sprzedaży. Coraz częściej klienci sklepów chcą kupować warzywa i owoce w miarę możliwości uprawiane lokalnie, z dbałością o środowisko naturalne. Już nie tylko niska cena, ale smak produktu i jego wysoka jakość są przez nich doceniane.

Jeden z produktów firmy Greenyard był nominowany do tegorocznej nagrody za innowacyjność przyznawanej podczas targów Fruit Logistica. Przyjazna środowisku mata  uprawowa „Sustainable Grow Bag for Tasty Tomatoes” podlega w całości (folia i substrat)  rozkładowi. Produkt przeznaczony jest dla szerokiej gamy warzyw i truskawek uprawianych w szklarniach. Pozwala na ograniczenie zużycia środków ochrony roślin, a także na zmniejszenie ilości odpadów poprodukcyjnych.

Więcej zdjęć z wydarzenia ukaże się w najbliższym numerze czasopisma Pod Osłonami – 3/2017.

Kampania promocyjna polskich pomidorów

Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami rozpoczyna w kwietniu bieżącego roku kampanię promującą polskie pomidory. Główną ideą projektu jest podniesienie poziomu zaufania do krajowych producentów tego warzywa, uświadomienie konsumentów o rodzajach uprawianych pomidorów w [...]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Program Ochrony Roślin
HortiAdNet