PODosłonami.pl

De Ruiter - pomidory
Yara

Wojciech Juńczyk – nowa twarz w firmie Cultilene

Od czerwca Wojciech Juńczyk – specjalista bardzo dobrze znany polskim producentom pomidorów, przez wiele lat związany z firmą Syngenta i jej projektem Tomato Academy – rozpoczął nowy rozdział w swojej karierze. Obecnie pracuje w firmie Saint Gobain–Cultilene. Obszar jego zainteresowań zawodowych jednak się nie zmienił – nadal będzie współpracował przede wszystkim z producentami pomidorów szklarniowych. Jakie przemyślenia towarzyszą tej zmianie? O tym zdecydował się napisać specjalnie dla Czytelników naszego portalu.

Wojciech Juńczyk, Cultilene

Wojciech Juńczyk od czerwca pracuje w firmie Cultilene

Specjalizacja w uprawie pomidora szklarniowego to świadomy wybór

Pracę w firmie Syngeta rozpocząłem z początkiem 2001 roku, wkrótce od tego czasu minie 15 lat. Ten okres na rynku pracy nie należał do łatwych okresów. Po dynamicznym rozwoju gospodarki w latach 90 zaczęto spowalniać rozwój, obawiając się tak zwanego przegrzania się gospodarki. Na początku nowego tysiąclecia bezrobocie, według oficjalnych danych, dochodziło do 17%. Nie był to więc najłatwiejszy czas dla osób wchodzących na rynek i poszukujących pracy. Na ofertę w firmie Syngenta napłynęło ponad 100 podań, miałem więc duże szczęście, że zwrócono uwagę na mnie i rozpocząłem pracę w tej firmie. Początkowo pracowałem na stanowisku trial oficera – czyli specjalisty do spraw doświadczeń. Właśnie wtedy rozpoczęła się moja przygoda z uprawą pomidorów w szklarniach. Pamiętam jeden z moich pierwszych wyjazdów zagranicznych, na zorganizowaną przez firmę Syngenta Międzynarodową Konferencję Pomidorową. Uczestniczyła w niej dość liczna grupa polskich producentów, byli to najważniejsi właściciele i dyrektorzy dużych kombinatów produkcyjnych (posiadam „historyczne” zdjęcia z tego wyjazdu). Ten wyjazd zapadł mi mocno w pamięć ponieważ jako jeszcze młody, „świeżo upieczony” pracownik mogłem się spotkać i poznać z najważniejszych ludzi w pomidorowym biznesie w Polsce. Od tego czasu produkcja pomidorów w Polsce, a także innych gatunków uprawianych w szklarniach, bardzo się zmieniła. Pojawiło się wielu nowych producentów, którzy po okresie produkcji w tunelach lub w starych szklarniach zdecydowali się zainwestować w nowe technologie. W ciągu ostatnich lat bardzo rozbudowali oni swoje gospodarstwa, ich powierzchnia nierzadko dochodzi już do 10 lub więcej hektarów – obecnie są to już duże firmy produkcyjne. Realizując projekt Tomato Academy rozwijaliśmy się razem z ogrodnikami i za taką możliwość rozwoju jestem bardzo wdzięczny firmie Syngenta i kolegom, z którymi współpracowałem.

Projekt Tomato Academy

Tomato Academy to jeden z ważniejszych projektów, jaki dał mi możliwość rozwoju zawodowego oraz pogłębienia wiedzy na temat uprawy pomidorów. Na początku roku 2007 pod kierownictwem Jacka Bursztyńskiego wraz z kolegami z firmy Syngenta stworzyliśmy międzynarodowy projekt, mający na celu rozwój i poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnej uprawy pomidora szklarniowego. Projekt miał również na celu nawiązanie współpracy z niezależnymi doradcami i specjalistami z rożnych firm, dzięki czemu był możliwy transfer wiedzy technologicznej „z zachodu na wschód”. Było to bardzo ważne, gdyż wymagały tego nowoczesne technologie uprawy, wprowadzane w naszych gospodarstwach w tamtym okresie. Nasi producenci mieli możliwość zakupienia najnowszych urządzeń i wyposażenia szklarni, musieli więc rozwijać swoją wiedzę, by móc wykorzystać te technologie do zwiększenia wydajności i jakości produkcji.

Projekt Tomato Academy to współpraca z niezależnymi doradcami i wiele godzin spędzonych w szklarniach

Wojciech Juńczyk, Cultilene

Tomato Academy prowadziła współpracę z międzynarodowymi doradcami – tu z lewej Peter Stradiot, obok Tomasz Krasowski oraz Wojciech Juńczyk

Cultilene – szansa na dalszy rozwój

Podjęcie przeze mnie pracy w firmie Cultilene na stanowisku krajowego menadżera sprzedaży to w dużej mierze wynik i kontynuacja podjętej przeze mnie kilka lat temu decyzji o specjalizacji w zagadnieniach dotyczących produkcji szklarniowej, głównie w uprawie pomidora szklarniowego. Praca ta jest szansą na dalszy rozwój zawodowy i pogłębianie specjalizacji. Firma Cultilene, która należy do koncernu Saint-Gobain, działającego w branży budowlanej ma bardzo szerokie perspektywy rozwoju. Podstawową działalnością jest oczywiście produkcja substratów inertnych z wełny mineralnej, ale przy wykorzystaniu olbrzymich możliwości badawczych koncernu Saint -Gobain firma Cultilene wkracza również w inne obszary produkcji ogrodniczej – począwszy od podłoży, poprzez strategię nawadniania i monitorowania produkcji (pomiary parametrów podłoża) poprzez wykorzystanie szkła dyfuzyjnego, aż po zarządzanie energią. Firma Cultilene prowadzi wiele badań i projektów w wymienionych wcześniej dziedzinach, związanych z produkcją ogrodniczą. Spodziewam się, że ich rezultaty będziemy mogli wkrótce obserwować w praktycznych zastosowaniach produkcyjnych. Mam nadzieje że w nowej firmie w dalszym ciągu, tak jak do tej pory, będę uczestniczył i przyczyniał się do rozwoju polskiego ogrodnictwa szklarniowego.

1 komentarz do “Wojciech Juńczyk – nowa twarz w firmie Cultilene

  1. Tomasz K
    / Odpowiedź

    Wojtek.
    Gratulacje i powodzenia w przyszłości!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Program Ochrony Roślin
HortiAdNet