PODosłonami.pl

Agro-Sorb
Yara

Wojciech Juńczyk – nowa twarz w firmie Cultilene

Od czerwca Wojciech Juńczyk – specjalista bardzo dobrze znany polskim producentom pomidorów, przez wiele lat związany z firmą Syngenta i jej projektem Tomato Academy – rozpoczął nowy rozdział w swojej karierze. Obecnie pracuje w firmie Saint Gobain–Cultilene. Obszar jego zainteresowań zawodowych jednak się nie zmienił – nadal będzie współpracował przede wszystkim z producentami pomidorów szklarniowych. Jakie przemyślenia towarzyszą tej zmianie? O tym zdecydował się napisać specjalnie dla Czytelników naszego portalu.

Wojciech Juńczyk, Cultilene

Wojciech Juńczyk od czerwca pracuje w firmie Cultilene

Specjalizacja w uprawie pomidora szklarniowego to świadomy wybór

Pracę w firmie Syngeta rozpocząłem z początkiem 2001 roku, wkrótce od tego czasu minie 15 lat. Ten okres na rynku pracy nie należał do łatwych okresów. Po dynamicznym rozwoju gospodarki w latach 90 zaczęto spowalniać rozwój, obawiając się tak zwanego przegrzania się gospodarki. Na początku nowego tysiąclecia bezrobocie, według oficjalnych danych, dochodziło do 17%. Nie był to więc najłatwiejszy czas dla osób wchodzących na rynek i poszukujących pracy. Na ofertę w firmie Syngenta napłynęło ponad 100 podań, miałem więc duże szczęście, że zwrócono uwagę na mnie i rozpocząłem pracę w tej firmie. Początkowo pracowałem na stanowisku trial oficera – czyli specjalisty do spraw doświadczeń. Właśnie wtedy rozpoczęła się moja przygoda z uprawą pomidorów w szklarniach. Pamiętam jeden z moich pierwszych wyjazdów zagranicznych, na zorganizowaną przez firmę Syngenta Międzynarodową Konferencję Pomidorową. Uczestniczyła w niej dość liczna grupa polskich producentów, byli to najważniejsi właściciele i dyrektorzy dużych kombinatów produkcyjnych (posiadam „historyczne” zdjęcia z tego wyjazdu). Ten wyjazd zapadł mi mocno w pamięć ponieważ jako jeszcze młody, „świeżo upieczony” pracownik mogłem się spotkać i poznać z najważniejszych ludzi w pomidorowym biznesie w Polsce. Od tego czasu produkcja pomidorów w Polsce, a także innych gatunków uprawianych w szklarniach, bardzo się zmieniła. Pojawiło się wielu nowych producentów, którzy po okresie produkcji w tunelach lub w starych szklarniach zdecydowali się zainwestować w nowe technologie. W ciągu ostatnich lat bardzo rozbudowali oni swoje gospodarstwa, ich powierzchnia nierzadko dochodzi już do 10 lub więcej hektarów – obecnie są to już duże firmy produkcyjne. Realizując projekt Tomato Academy rozwijaliśmy się razem z ogrodnikami i za taką możliwość rozwoju jestem bardzo wdzięczny firmie Syngenta i kolegom, z którymi współpracowałem.

Projekt Tomato Academy

Tomato Academy to jeden z ważniejszych projektów, jaki dał mi możliwość rozwoju zawodowego oraz pogłębienia wiedzy na temat uprawy pomidorów. Na początku roku 2007 pod kierownictwem Jacka Bursztyńskiego wraz z kolegami z firmy Syngenta stworzyliśmy międzynarodowy projekt, mający na celu rozwój i poszerzanie wiedzy na temat nowoczesnej uprawy pomidora szklarniowego. Projekt miał również na celu nawiązanie współpracy z niezależnymi doradcami i specjalistami z rożnych firm, dzięki czemu był możliwy transfer wiedzy technologicznej „z zachodu na wschód”. Było to bardzo ważne, gdyż wymagały tego nowoczesne technologie uprawy, wprowadzane w naszych gospodarstwach w tamtym okresie. Nasi producenci mieli możliwość zakupienia najnowszych urządzeń i wyposażenia szklarni, musieli więc rozwijać swoją wiedzę, by móc wykorzystać te technologie do zwiększenia wydajności i jakości produkcji.

Projekt Tomato Academy to współpraca z niezależnymi doradcami i wiele godzin spędzonych w szklarniach

Wojciech Juńczyk, Cultilene

Tomato Academy prowadziła współpracę z międzynarodowymi doradcami – tu z lewej Peter Stradiot, obok Tomasz Krasowski oraz Wojciech Juńczyk

Cultilene – szansa na dalszy rozwój

Podjęcie przeze mnie pracy w firmie Cultilene na stanowisku krajowego menadżera sprzedaży to w dużej mierze wynik i kontynuacja podjętej przeze mnie kilka lat temu decyzji o specjalizacji w zagadnieniach dotyczących produkcji szklarniowej, głównie w uprawie pomidora szklarniowego. Praca ta jest szansą na dalszy rozwój zawodowy i pogłębianie specjalizacji. Firma Cultilene, która należy do koncernu Saint-Gobain, działającego w branży budowlanej ma bardzo szerokie perspektywy rozwoju. Podstawową działalnością jest oczywiście produkcja substratów inertnych z wełny mineralnej, ale przy wykorzystaniu olbrzymich możliwości badawczych koncernu Saint -Gobain firma Cultilene wkracza również w inne obszary produkcji ogrodniczej – począwszy od podłoży, poprzez strategię nawadniania i monitorowania produkcji (pomiary parametrów podłoża) poprzez wykorzystanie szkła dyfuzyjnego, aż po zarządzanie energią. Firma Cultilene prowadzi wiele badań i projektów w wymienionych wcześniej dziedzinach, związanych z produkcją ogrodniczą. Spodziewam się, że ich rezultaty będziemy mogli wkrótce obserwować w praktycznych zastosowaniach produkcyjnych. Mam nadzieje że w nowej firmie w dalszym ciągu, tak jak do tej pory, będę uczestniczył i przyczyniał się do rozwoju polskiego ogrodnictwa szklarniowego.

Ubiegłoroczna edycja Targów cieszyła się dużym zainteresowaniem (fot. Messe Essen GmbH)

Zbliżają się targi IPM Essen

Najważniejsze dla międzynarodowej branży roślin ozdobnych wydarzenie targowe – IPM Essen w Niemczech – odbędzie się w 2019 roku w dniach 22-25 stycznia. Jak zapowiadają organizatorzy tej imprezy, Messe Essen GmbH, swoją ofertę zaprezentuje wówczas [...]

1 komentarz do “Wojciech Juńczyk – nowa twarz w firmie Cultilene

  1. Tomasz K
    / Odpowiedź

    Wojtek.
    Gratulacje i powodzenia w przyszłości!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Hazera pod szkłem 10
HortiAdNet