Jak w czasie pandemii wspierać lokalnych producentów? - uprawa, rozsada, nawożenie pomidorów, ogórków, papryki i innych warzyw - Pod Osłonami

PODosłonami.pl

AGROSIMEX
Agro-Sorb 2020
Yara od 11 01 2019

Jak w czasie pandemii wspierać lokalnych producentów?

W ostatnich miesiącach stało się wyraźnie widoczne, że w czasie pandemii z największy problemami finansowymi borykają się małe firmy. Dlatego właśnie potrzebują one wsparcia, które na szczęście nadchodzi ze strony konsumentów. Obecnie 35% Europejczyków deklaruje, że więcej uwagi poświęca, by kupować lokalne produkty spożywcze, a 87% z nich uważa, że ta tendencja utrzyma się także po pandemii – wynika z badania europejskiej organizacji EIT Food. Eksperci Farmy Świętokrzyskiej wskazują na cztery sposoby wspierania lokalnych przedsiębiorców, które pozwolą im przetrwać, a dla konsumenta będą zdrowszym wyborem.

(fot. Lubos Houska, Pixabay)

Internet daje duży wybór, więc wybierz lokalnie

Z najnowszego raportu Gemiusa wynika, że w 2020 r. aż 72% konsumentów zrobiło zakupy online. To wzrost o 11 pp. w porównaniu do poprzedniego roku. Z kolei dane Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że sprzedaż w jej sklepie internetowym z biożywnością w ciągu roku podwoiła się. Takie zakupy są nie tylko bezpieczniejsze w pandemii, ale dają konsumentowi dostęp do szerszego asortymentu. Zamiast kupować online produkt dużej korporacji, postaw na lokalne wyroby, które wygrywają jakością, a nierzadko także ceną.

Przeszukuj social media

Lokalni producenci często ogłaszają się w social mediach. Media społecznościowe coraz bardziej zastępują lokalne gazety i portale, pozwalając jednocześnie konsumentowi na bezpośredni kontakt z marką. Szukaj informacji na grupach lokalnych społeczności, wśród znajomych, na grupach związanych ze zdrową żywnością. Jeśli nie widzisz takich informacji – pytaj! Na pewno znajdzie się ktoś, kto poleci dobrego producenta, a być może zapoczątkujesz dłuższą dyskusję, która pozwoli wyłowić wartościowe lokalne firmy.

Udostępniaj, polecaj i pisz dobre recenzje

Spróbuj opublikować w internecie np. trzy pozytywne recenzje lokalnych firm, z których produktów jesteś zadowolony. To niewielki trud, a pozwoli innym konsumentom na trafny zakup i wesprze małą markę w jej działaniach marketingowych. Polub, udostępnij, skomentuj firmę, produkt lub usługę, z której byłeś zadowolony.

Wielu osobom wydaje się, że ich recenzja niewiele zmienia. Tymczasem każdy pozytywny głos ma ogromne znaczenie, szczególnie dla lokalnych przedsiębiorców, którzy często prowadzą swój biznes z prawdziwą pasją i pozytywne oceny klientów ogromnie ich motywują – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Odwiedź targowisko

Targowisko na świeżym powietrzu, przy zastosowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa w pandemii, jest dobrym miejscem do wspierania lokalnych drobnych przedsiębiorców. Można znaleźć tam nie tylko żywność od rolnika, ale także inne niezbędne potrzebne produkty, których zakupem można wesprzeć konkretnych ludzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Konferencje TSW 2021 Online

Jeszcze miesiąc temu organizatorzy targów TSW byli przekonani, że imprezę tę będzie można zorganizować w tradycyjnej formule. Niestety z powodu nasilenia się epidemii covid-19 i związanych z tym restrykcji nie będzie to możliwe. Wszyscy [...]

FLORENSIS_Dianthus
ICL promocja Peters
Adagri_KANEMITE_29c_na wyklikanie
Top Plants
Bayer_Fitter_29cAdvertisement
Syngenta bratki
HortiWizja_najnowszy odcinek 36
HortiAdNet