PODosłonami.pl

HAZERA 2
Agro-Sorb
Yara od 11 01 2019

Papryka – przede wszystkim wysoka jakość

Z ogromnym zainteresowaniem producentów papryki spotkała się konferencja firmy Syngenta pt. „Jakość ma znaczenie” zorganizowana w piątek (15 listopada) w Potworowie. Współorganizatorami spotkania były firmy Tradecorp i Nature’s Produce.

Organizatorzy spotkania położyli nacisk na jakość papryki, skupiając wokół tego zagadnienia tematykę wykładów

Organizatorzy spotkania położyli nacisk na jakość papryki, skupiając wokół tego zagadnienia tematykę wykładów

Marcin Runkiewicz reprezentujący firmę Nature’s Produce oraz grupę Unipapryka przedstawił historię tej istniejącej od 10 lat grupy producentów papryki, a Artur Pawlak zajmujący się w Nature’s Produce kontrolą jakości, omówił szczegółowo wymagania jakościowe stawiane owocom papryki trafiającym do sieci handlowych. Reprezentanci firmy Syngenta mówili o uprawie oraz rynku papryki. Jacek Bursztyński omówił światowe trendy w uprawie tego warzywa, skupiając się na głównych graczach w produkcji i handlu papryką. Rafał Żmuda i Mariusz Kwiatkowski zaprezentowali odmiany papryki z portfolio firmy Syngenta, wśród których obok dobrze znanej i cenionej za niezawodną jakość Yecli pojawiła się nowa interesująca propozycja – Abacara. Z kolei Roman Parzych przedstawił kompleksowy program ochrony papryki przed najgroźniejszymi chorobami i szkodnikami oparty o produkty firmy Syngenta. Andrzej Zbroja z firmy Tradecorp mówił o wybranych aspektach żywienia papryki pod kątem parametrów jakościowych. Przedstawił kilka produktów przydatnych w tunelowej uprawie papryki, będących skutecznymi narzędziami w zapobieganiu stresom i zaburzeniom fizjologicznym (w tym suchej zgniliźnie wierzchołków owoców) oraz korzystnie wpływających na jakość i wybarwienie owoców. W konferencji uczestniczył także Paweł Myziak, wiceprezes Związku Producentów Papryki RP, który dokonał podsumowania sezonu 2019 w uprawie i na rynku papryki. Przedstawił perspektywy i główne zagrożenia stojące przed polskimi producentami tego warzywa oraz opowiedział o działaniach realizowanych w ramach prowadzonej od trzech lat kampanii promocji papryki pt. „Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana z południa Mazowsza” finansowanej z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Relacja z tego wydarzenia ukaże się w jednym z najbliższych numerów „Pod Osłonami”.

Na konferencję przybyło ponad 350 producentów papryki z południa Mazowsza

Na konferencję przybyło ponad 350 producentów papryki z południa Mazowsza

Chryzantemy_fot. A-Cecot

Konferencja na temat chryzantem – w 2020 roku w Bydgoszczy!

Pracownicy naukowi Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy planują zorganizowanie konferencji pod tytułem „Najnowsze osiągnięcia w uprawie oraz hodowli chryzantem i innych roślin ozdobnych” – w dniach 5-6 listopada 2020 r. Już [...]

5 komentarzy do Papryka – przede wszystkim wysoka jakość

  1. Gospodarstwo
    / Odpowiedź

    Z artykułu na internecie najważniejsze były osoby z firm które uczestniczyły w omawianym temacie A aspekty omawiane zeszły na dalszy plan😠😠😠

    • Anna Wize
      / Odpowiedź

      Dziękuję za tę uwagę. Niestety pracujemy pod presją czasu i w bardzo małej grupie osób przygotowujemy równocześnie czasopismo. To jest relacja na szybko, szczegółowe omówienie tematów zamieścimy w jednym z kolejnych artykułów. AW

  2. / Odpowiedź

    Masowo organizowane są spotkania paprykowe,latem w gospodarstwach ,jesienią w restauracjach informacje podawane pobieżnie ,mnóstwo pieniędzy wydane na promocję,każdy zachwala swoje produkty niekoniecznie prawdziwe[trianum zapobiega uwiądom] a nam ogrodnikom z rejonu Potworowa brakuje doradztwa z prawdziwego zdarzenia.W razie potrzeby ći bardziej zorientowani jadą do Skierniewic.Czy sensowniej byłoby zatrudnić 2 godziny tygodniowo prawdziwego doradcę -można odpłatnie jeśli nie ma funduszy .Tego nam najbardziej brakuje,a nie polityków w kampanii wyborczej.Sklepy ogrodnicze oferują opryski,świadomie czy nie ,które nie pomagają.Apeluje o doradcę ,a pokazy paprykowe finansujemy w cenach nasion,oprysków , nawozów.

    • Maciej
      / Odpowiedź

      Toż są doradcy którzy pomagają. Są firmy doradcze. Sam korzystam z jednego i jestem bardzo zadowolony. Na siłę nikt przecież nikogo nie będzie uszczęśliwiał.

  3. Mirek
    / Odpowiedź

    Kto płaci za te spotkania?!
    Luksusowe hotele, jedzenie, nowe samochody u przedstawicieli firm.
    Kto płaci za marketing?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

TSW 2020 Baner 10
HortiAdNet