Myplant & Garden 2022 – udany powrót targów roślin ozdobnych

PODosłonami.pl

Seminis Britanos 2

Myplant & Garden 2022 – udany powrót targów roślin ozdobnych

Organizatorzy międzynarodowych targów roślin ozdobnych Myplant & Garden, których szósta edycja odbyła się w dniach 23-25 lutego 2022 r. w Mediolanie, określają tę odsłonę jako „bardzo udany powrót”. Po dwóch latach przerwy spowodowanej pandemią, odnotowali bowiem duże zainteresowanie imprezą, w której wzięło udział 650 wystawców. Nie komentują natomiast wpływu wojny w Ukrainie na nastroje panujące podczas targów, rozpoczętych w przeddzień rosyjskiej agresji; wspominają jedynie o „niepewności minionych kilku lat, do której dołączyły ostatnie wydarzenia w Europie”.

Czytaj dalej...
Targi Myplant & Garden, które goszczą w Mediolanie, w kompleksie Fiera Milano Rho Pero, odbyły się w tym roku po raz 6., gromadząc 650 wystawców i 18 650 zwiedzających (fot. Myplant & Garden)

Targi Myplant & Garden, które goszczą w Mediolanie, w kompleksie Fiera Milano Rho Pero, odbyły się w tym roku po raz 6., gromadząc 650 wystawców i 18 650 zwiedzających (fot. Myplant & Garden)

Targi Myplant & Garden – zawirowania ostatnich lat

Warto przypomnieć, że targi Myplant & Garden były pierwszą międzynarodową imprezą wystawienniczą w branży ogrodniczej odwołaną w lutym 2020 r., gdy Covid-19 zaatakował Europę, a najbardziej spektakularnie Włochy. W bieżącym roku Myplant okazał się natomiast pierwszym dużym wydarzeniem targowym w branży roślin ozdobnych, które powróciło po długiej pandemicznej przerwie, i to w tradycyjnym, lutowym terminie.

Organizatorzy wykazali się determinacją i gotowością do wyzwań, gdyż koronawirusowe okoliczności na początku br. wciąż nie napawały optymizmem, a największe w tej samej kategorii, styczniowe targi IPM Essen zostały ponownie w 2022 r. odwołane.

Duża frekwencja

Targi, zapoczątkowane w 2015 r., ponownie zagościły w pawilonach Fiera Milano Rho Pero, zajmując w br. 3 hale tego dużego kompleksu – w sumie 45 000 m2.

Organizatorzy – grupa włoskich firm ogrodniczych Myplant & Garden Consorzio i wykonawca, firma VG Crea – podkreślają, że sukces tegorocznej edycji M & G stanowi dodatkowy impuls do przygotowywania następnej odsłony wydarzenia, zaplanowanego na 22-23.02. 2023 r.

Tymczasem podsumowano tegoroczną edycję targów Myplant & Garden, wskazując na dużą liczbę wystawców, których było 650, a także frekwencję zwiedzających – 18 650 osób. Poinformowano, że 20% wystawców pochodziło z zagranicy – głównie z Holandii, Danii, Niemiec i Francji (z Polski przyjechały firmy Clematis Źródło Dobrych Pnączy oraz Donkwiat). 80% wystawców reprezentowało Włochy, głównie  Lombardię, Wenecję Euganejską, Toskanię i Emilię Romanię.

Wskazano, iż – niezależnie od perturbacji w ciągu ostatnich lat i miesięcy – targi Myplant zdołały zorganizować wizytę 116 oficjalnych delegacji kupców z trzydziestu krajów, głównie europejskich (nasz kontynent jest głównym rynkiem zbytu dla produktów włoskich, generuiąc 84% całego ogrodniczego eksportu ozdobnego z Italii). 44% kupców, którzy odwiedzili Mypant & Garden 2022, pochodziło z Europy Wschodniej, 10% z regionu śródziemnomorskiego i z rynków rozwijających się na Bliskim Wschodzie.

Imprezę spontanicznie odwiedziło 150 dodatkowych kupców, z których wielu deklarowało, że do ostatniej chwili nie byli pewni, czy targi się odbędą. Kupcy ci reprezentowali przede wszystkim sieci centrów ogrodniczych, marketów budowlanych i sklepów Home&Garden, branżę e-commerce, obiekty turystyczne.

Międzynarodowi operatorzy przyjechali z Rumunii, Szwajcarii, Węgier, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Słowenii, Chorwacji, Grecji, Austrii, Belgii i Wielkiej Brytanii. Byli też zwiedzający z Izraela, Cypru, Arabii Saudyjskiej, Turcji, Iranu, Kuwejtu i Kataru.

Ponad dwustu przedstawicieli mediów – dziennikarzy, stacji telewizyjnych, blogerów – odwiedziło Myplant 2022 i relacjonowało wydarzenie. 10% pochodziło z zagranicy, głównie z Holandii, Niemiec i Hiszpanii.

– To, co się wydarzyło 23-25 lutego w Mediolanie, było niezwykłe. Przedsiębiorstwa odpowiedziały na nasze wezwanie, dostrzegając wartość, jaką niesie ze sobą Myplant, a operatorzy licznie przybyli na to wydarzenie. Wszystkie wysiłki i energia zainwestowane w tegoroczną edycję targów okazały się warte zachodu. Konsekwentnie realizując zaplanowany harmonogram imprezy, udowodniliśmy zarazem, że Włochy odgrywają istotną rolę w międzynarodowej branży ogrodniczej. Nawiązaliśmy nowe współprace, daliśmy zielone światło nowym projektom, teraz koncentrujemy się na rozwijaniu naszych mocnych stron i już pracujemy nad siódmą edycją M & G – napisali organizatorzy w podsumowaniu tegorocznej edycji targów.

Działy, tematyka targów

Hala 12 była poświęcona florystyce i dekoracji domu oraz ogrodu, a także zieleni, pielęgnacji ogrodu i rozwiązaniom dla branżowych sklepów.

Tematyka prezentacji w hali 16 koncentrowała się przede wszystkim na roślinach balkonowo-rabatowych (sezonowych) i doniczkowych, a ponadto środkach produkcji ogrodniczej.

W hali 20, w której odbywały się imprezy poświęcone architekturze krajobrazu i obiektom sportowym oraz arborystyce, utrzymaniu terenów zieleni i maszynom, pokazano również produkty szkółkarskie.

Zwiedzającym zaproponowano też wiele seminariów i warsztatów. Niektóre tematy były w tym roku szczególnie ważne, np. korzystny wpływ roślin na samopoczucie ludzi, rewitalizacja obszarów zurbanizowanych, istotne aspekty zarządzania miastami, zmiany klimatyczne, innowacje technologiczne, zielony biznes, środowisko, zrównoważony rozwój, trendy konsumenckie.

Na podstawie informacji prasowych Myplant & Garden

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Florensis_Dianthus
BIOCONT
Syngenta Poinsettia_33
HortiAdNet