PODosłonami.pl

DeRuiter_FUTUMARU
BRINKMAN_3_środki do dezynfekcjiBRINKMAN_3_środki do dezynfekcji

Sprzedaż internetowa rośnie w całej UE. W Polsce taki biznes prowadzi co najmniej 15% firm.

Zakupy przez internet są nie tylko wygodne, ale często tańsze niż stacjonarne. Tym bardziej, że konkurencja w świecie e-commerce jest coraz większa. Jak wynika z najnowszych danych Eurostatu, w całej Unii Europejskiej 19,7% firm dzięki biznesowi online uzyskuje co najmniej 1 proc. swoich obrotów. Najwięcej takich przedsiębiorstw jest w Szwecji, Danii i Irlandii. W Polsce ich odsetek wynosi 15%, czyli mniej niż średnia europejska. Jednak polscy konsumenci stają się bardziej otwarci na zakupy przez internet coraz szerszej kategorii produktów, w tym np. owoców i warzyw.

Czytaj dalej...
Farma Świętokrzyska

Ekologiczna uprawa jarmużu w Farmie Świętokrzyskiej

Rozwój sektora e-commerce

Choć e-commerce w Polsce rośnie szybko, jego potencjał do rozwoju wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Część firm cały czas nie wykorzystuje w pełni swoich możliwości sprzedaży online, co widać w danych Eurostatu, zgodnie z którymi mamy jeszcze sporo do nadrobienia w stosunku do średniej Unii Europejskiej – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej, i dodaje: Sprzedaż przez internet, zwłaszcza produktów spożywczych, stawia przed przedsiębiorstwami wiele wyzwań, ale są one do pokonania, co pokazuje przykład naszej firmy. Największy wzrost zakupów żywności online odnotowaliśmy w szczycie pandemii, ale od tej pory poziom się utrzymuje. Osoby, które raz przekonały się do takich zamówień chętnie do nich wracają. Tym bardziej, że firmy kurierskie pozwalają na coraz szybszą i bezpieczną przesyłkę, która jest szczególnie ważna w przypadku świeżych produktów spożywczych.

Jak wynika z najnowszych danych Eurostatu, w 2021 roku 19,7 proc. unijnych przedsiębiorstw dzięki sprzedaży e-commerce osiągnęła co najmniej 1 proc. łącznych obrotów. To oznacza wzrost o niecałe 2 p.p. rok do roku. Prym wiodą kraje skandynawskie. Najwyższy udział miała Szwecja, w której aż 36,6 proc. firm odnotowało przynajmniej 1 proc. sprzedaży online. Kolejna była Dania (35,6 proc.). Podium zamyka Irlandia (35,2 proc.). W Polsce ten odsetek wyniósł 15 proc., czyli niemal 5 proc. mniej niż średnia europejska. Najniższe wyniki zaobserwowano w Luksemburgu (8,6 proc.), Rumunii (10,5 proc.) oraz Bułgarii (11,5 proc.).



Niemal połowa kupuje żywność online 

Polacy nie obawiają się zakupów żywności online. Prawie połowa z nas, bo 45 proc., deklaruje, że zamawia produkty spożywcze w sieci – wynika z raportu Gemius. Nieznacznie częściej takie zamówienia robią kobiety (47 proc.) niż mężczyźni (42 proc.). Wśród grup wiekowych, które ułatwiają sobie życie zakupami produktów spożywczych w sieci, dominują osoby mające 25-49 lat, z których 52 proc. w ten sposób uzupełnia zapasy. Grupą, która takie zamówienia robi chętniej niż reszta, są mieszkańcy największych miast (powyżej 200 tys. ludzi) i osoby, które dobrze oceniają swoją sytuację materialną.

Zakupy żywności w sieci, szczególnie w sklepach rodzimych marek i od producentów, pozwalają nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, ale także skrócić drogę, jaką produkt musi przebyć zanim trafi na nasze stoły. To szczególnie ważne w przypadku świeżej żywności. Im krótszy czas transportu, tym mniej składników odżywczych i walorów smakowych traci – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Źródło: Farma Świętokrzyska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

HortiNet_wyszukiwarka
Gardenia barter
HortiAdNetHortiAdNet