Wzrost konsumpcji superowoców jagodowych w Polsce

PODosłonami.pl

OSRAM - FLUENCE - czerwiec

SUPEROWOCE – Kantar o konsumpcji w czerwcu

Rośnie konsumpcja owoców jagodowych, którą mierzymy „czerwiec do czerwca”. Jagoda kamczacka kończy sezon +70%, borówka zaczyna z wynikiem +23%. Tu dużych wolumenów spodziewamy się już w połowie lipca. Ministerstwo Rolnictwa ogłasza, że będzie „uczestniczyć we wszelkich możliwych kampaniach, które promują walory polskich superowoców. Pokazujmy konsumentom, jak zdrowe, wspaniałe i piękne są te owoce”. Możliwości wsparcia jest dużo, miarą naszych sukcesorów jest ilość owoców jagodowych w „Pytanie na śniadanie”!

Czytaj dalej...

Najpopularniejsze superowoce czerwca

W czerwcu tradycyjnie najpopularniejszym owocem były truskawki, jadło je 85% Polaków. Truskawki Polacy wskazali również jako to najbardziej atrakcyjne na półce – „same zachęcające do zjedzenia”. Truskawki były pierwszy wyborem dla 60%, dalej pomidory 42% i maliny (39%). Porównują wyniki do czerwca ur. najbardziej wzrosło spożycie jagody kamczackiej (aż o 70%), produktów z czarnej porzeczki (o 31%) i borówki (o 23%). Borówka tyle co kamczatka zyskała wciągu ostatnich 2 lat. W czerwcu 2020 roku miała 7,1 mln konsumentów, dziś już 12 mln. To wzrost o 68% i dobry prognostyk przez rozpoczynającym się sezonem.

Polskie borówki są najlepsze na świecie

Konsumpcja borówki w Polsce rośnie o 8% rocznie, a producenci otwierają kolejne rynki eksportowe. Sektor integruje działania promocyjne i angażuje się w edukację żywieniową. Podejście docenił wiceminister rolnictwa Pan Rafał Romanowski, który był gościem spotkania z okazji 1 LICPA – Dnia Polskiej Borówki. Od pierwszych obchodów tego borówkowego świata minęło 6 lat. Wtedy rozpoczął się proces integracji producentów owoców jagodowych. Dziś jeszcze bardziej jesteśmy przekonani, że mamy najlepszą borówkę na świecie.

8 handlowych atutów borówki

Kilka kolejnych ósemek. Je borówkę już 80% konsumentów. 8 mln Polaków spożywa rocznie więcej niż kilogram owoców. 8% uważa, że naszą borówkę powinniśmy promować za granicą jako wizytówkę polskiego rolnictwa. Borówka stała się w również w Polsce synonimem zdrowia i jest ulubionym owocem polskich dietetyków. Borówki na rynek deserowy są w Polsce zbierane ręcznie, dlatego mają jasnoniebieski woskowy nalot, który stanowi naturalną barierę ochronną, świadczy o najwyższej jakości i pięknie wygląda. Według badań Kantar borówki należą do najatrakcyjniejszych gatunków na każdej sklepowej półce.

Jagoda kamczacka z konsumpcją 70% w górę!

Czerwiec do czas zbiorów jagody kamczackiej, zwanej owocem wiecznej młodości. W czerwcu 2021 roku jagodę spróbowało 3,2 mln osób (Kantar, czerwiec 2021). Dane za czerwiec br. mówią o 5,5 mln Polaków. „Czerwiec do czerwca” daje wzrost o 2,3 mln konsumentów, czyli o 70%. Jagoda kamczacka zamyka czerwiec z największym wzrostem konsumpcji wśród ponad 20 monitorowanych gatunków i dobrą perspektywą wzrostu. Chęć spróbowania owoców i jej przetworów w badaniach Kantar Public zadeklarowało w tym roku 21% dorosłych Polaków, czyli blisko 6,8 mln osób. Na kamczackie przetwory czeka zatem jeszcze dodatkowy 1,3 mln potencjalnych konsumentów.
Źródła: KANTAR, KZGPOiW, PolskieSuperowoce.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Targi IPM Essen 2023 odbędą się w dniach 24-27 stycznia; krajem partnerskim będzie tym razem Wielka Brytania (fot. Messe Essen)

Wracają styczniowe targi roślin ozdobnych IPM Essen!

Zbliża się kolejna edycja międzynarodowych targów IPM Essen, które w ciągu prawie czterech dekad istnienia, zyskały opinię najważniejszego tego typu wydarzenia w branży roślin ozdobnych. Impreza wraca po dwóch latach przerwy, spowodowanej pandemią koronawirusa. Najbliższą [...]

Florensis_Dianthus
TSW 23
HortiAdNet