Świąteczne spotkanie prasowe zorganizowane przez Core Team

PODosłonami.pl

Świąteczne spotkanie prasowe Core Team

15 grudnia odbyło się spotkanie prasowe dla producentów owoców i warzyw. Liderzy ogrodniczego zespołu Core Team udzielili informacji na temat dotychczasowych działań i planów tej organizacji na przyszłość. Na temat branży wypowiadali się także eksperci Kantar Public i dietetycy.

Czytaj dalej...

fot. czas na polskie superowoce

Jagodowy Core Team – bieżące i planowane działania

– W tym roku forum podjęło kilka bieżących działań na rzecz rozwoju branży jagodowej – informowała Dominika Kozarzewska, prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.

Działaniem skierowanym do producentów owoców jest projekt Innovation Conference. W tym roku dotyczył on aronii. Pokazywano przykłady innowacji technologicznych, organizacyjnych i marketingowych, które pozwalają zaproponować konsumentom ciekawe produkty i zwiększać dochodowość produkcji. W przyszłości projekt Innovation Conference będzie poszerzany o inne gatunki jagodowe.

Kolejną inicjatywą było wydarzenie Berry Fest – pierwsze w Polsce spotkanie producentów i prezentacja alkoholi z owoców jagodowych.

W tym roku rozpoczęto również wysyłać „jagodowy newsletter”, kierowany głównie do handlowców. – Co miesiąc pokazujemy, na co mamy sezon, czym warto się zainteresować, czym warto handlować i jakie są wyniki badań konsumpcji poszczególnych owoców – mówiła prelegentka.

W ramach działań krótkoterminowych Jagodowy Core Team wspiera organizacyjnie, merytorycznie i strategicznie kampanię „Czas na polskie superowoce!”. W kampanii podkreślane są walory zdrowotne owoców jagodowych i znaczenie ich promocji. – Owoce w Polsce produkujemy dzięki wyjątkowym kompetencjom, tradycji i odpowiedniemu klimatowi. Są to czynniki, o których będziemy szerzej komunikować w ramach działań promocyjnych – mówiła D. Kozarzewska.

Więcej informacji na temat pozostałych projektów działań krótko– i długoterminowych znajdą Państwo w artykule „Jagodowy Core Team”.

Dominika Kozarzewska, koordynatorka zespołu Jagodowy Core Team

Zrównoważony rozwój polskiego ogrodnictwa

Jak informował dr Mirosław Korzeniowski (Prezes Stowarzyszenia AGROEKOTON) Core Team chce upowszechniać praktyczne informacje na temat eko-schematów, Europejskiego Zielonego Ładu (EZŁ) i nowej Wspólnej Polityki Rolnej (WPR). Jednym z celów zespołu jest zdefiniowanie idei „zrównoważonego rozwoju” i określenie w jaki sposób można wykorzystać ją w branży ogrodniczej.

– Zrobiliśmy analizę SWOT dla sektora ogrodniczego w kontekście Europejskiego Zielonego Ładu i Krajowego Planu Strategicznego Wspólnej Polityki Rolnej. Analizę SWOT standardowo wykorzystuje się w biznesie – mówił prelegent. Polskie ogrodnictwo ma wiele mocnych stron, które warto wykorzystywać. Dotychczasowe osiągnięcia branży są solidnym fundamentem do dalszej, zrównoważonej modernizacji sektora. Polskie ogrodnictwo jest przyjazne dla środowiska. Polityczne cele EZŁ w wielu przypadkach zostały już zrealizowane. W branży ogrodniczej są liderzy działający w międzynarodowych organizacjach, posiadający gospodarstwa na najwyższym, światowym poziomie.

Nowa WPR i EZŁ dają narzędzia potrzebne do rozwoju produkcji ogrodniczej. Celem Core Team jest m.in.:

– promowanie dobrych praktyk w zakresie innowacji i działań pro-środowiskowych w Polsce;

– efektywniejszy transfer wiedzy;

– poprawa wizerunku polskiego ogrodnictwa w opinii konsumentów i dystrybucji żywności w kraju i za granicą;

– rozwój współpracy w sektorze.



W styczniu tego roku na konferencji w trakcie targów TSW odbyła się debata na temat ogrodnictwa zrównoważonego.

Kolejne planowane działanie to opracowanie raportu „Najlepsze praktyki w integrowanej i zrównoważonej produkcji szansą na rozwój polskiego ogrodnictwa”. – Chcemy w nim pokazać jak dużo już osiągnęliśmy jako branża ogrodnicza i przedstawić plany na kolejne lata – mówił dr M. Korzeniowski. Publikacja raportu przewidziana jest na konferencji w trakcie TSW 2023.

Dr Mirosław Korzeniowski

Jak zwiększyć dwukrotnie konsumpcję owoców i warzyw?

– Znaczący wzrost konsumpcji odbędzie się tylko wtedy kiedy będzie to racjonalnie uzasadnione  – stwierdził Maciej Dolata, Prezes zarządzający Agencji INSPIRE smarter branding.  Prelegent jest członkiem zespołu Core Team ds. komunikacji roli owoców i warzyw w codziennym odżywaniu człowieka.

Badania przeprowadzone przez Kantar Public wykazały, że warzywa i owoce obecnie postrzegane są jedynie jako dodatek do posiłku. Tymczasem powinny stanowić połowę tego, co jemy.

W 2022 podjęto działania:

– współpraca z 6 dużymi projekt promocyjnymi (komunikacja, design, edukacja, badania, współpraca z mediami);

– edukacja żywieniowa i współpraca z dietetykami;

– narodowy dzień sportu i współpraca ze sportowcami.

Core Team zaangażował się w realizację projektów, m.in. #Polskie Superowoce”, „Apetyt na polskie”, „Moc polskich warzyw”, „Pięć porcji zdrowia – owoce, warzywa lub sok”, „#Polish Super Fruits”. Spisano zasady komunikowania się, opracowano infografiki dotyczące wzrostu spożywania owoców i warzyw (badania są ogólnodostępne na stronie wczorajnatalerzu.pl).

– W tamach edukacji żywieniowej dostarczmy jako sektor wielu argumentów pomagających w zwiększaniu konsumpcji. Dostarczamy pełne rekomendacje żywieniowe pod różnym kątem i dla wielu różnych grup (np. pora roku, przypadłości chorobowe, wskazówki dla dzieci, seniorów, sportowców) – mówił M. Dolata.

Kolejną tegoroczną inicjatywą jest Narodowy Dzień Sportu. Projekt ma na celu poszerzenie wizerunku branży. Na stadionie narodowym w Warszawie zorganizowano z tej okazji event. Owoce i warzywa są częścią aktywnego trybu życia. Producenci i przetwórcy wzmacniają ten przekaz.

Maciej Dolata jest członkiem zespołu Core Team ds. komunikacji roli owoców i warzyw w codziennym odżywaniu człowieka

Badania Kantar i rekomendacje

W drugiej części spotkania Agata Zadrużna (Kantar Public) przedstawiła wyniki badania na temat owoców i warzyw pożądanych w punktach sprzedaży. Dla konsumentów mają znaczenie przede wszystkim informacje o kraju pochodzenia (50%), regionie Polski w którym produkowane są owoce i warzywa (35%) i o odmianach (37%). Sposób prowadzenia uprawy (w polu, pod osłonami) jest istotny dla 23% ankietowanych. Dla badanych znaczenie mają także: sposób przechowywania produktów, pochodzenie ze zrównoważonej produkcji (np.  ekologicznej).

W trakcie konferencji przedstawiono także rekomendacje żywieniowe na nadchodzące Święta i sezon zimowy oraz wyniki monitoringu konsumpcji najpopularniejszych gatunków.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skierniewice - rekrutacja
HortiNet_wyszukiwarka
ZTZ barter
HortiAdNetHortiAdNet