PODosłonami.pl
ZIELEŃ TO ŻYCIE – awangarda i czerpanie z tradycji
Już teraz warto zaplanować uczestnictwo w 32. Międzynarodowych Targach ZIELEŃ TO ŻYCIE, które zagoszczą w Warszawie w dniach 4-6 września 2025 r., i tradycyjnie stworzą arenę niepowtarzalnych zawodowych spotkań. Silnie osadzone w ogrodniczej branży wydarzenie, idzie jednocześnie z duchem czasu – w rytm współczesnych trendów, które coraz bardziej stawiają rośliny i zieleń w centrum uwagi. Hasło tegorocznej odsłony targów, „Dołącz do zielonej awangardy!” nawiązuje do tych tendencji i podpowiada, że udział w ZtŻ to jedno z podstawowych działań, które prowadzą do celu. Organizatorzy – Związek Szkółkarzy Polskich i Agencja Promocji Zieleni – jak zwykle, przygotowują dla wystawców i zwiedzających bogaty program wydarzeń towarzyszących o charakterze edukacyjnym oraz zapowiadają prezentację wyjątkowych nowości roślinnych.
Czytaj dalej...
Awangarda, ale zielona!
– Lejtmotyw targów, „Dołącz do zielonej awangardy!” podkreśla siłę naszej branży i wspólnych działań, których motorem jest od 34 lat Związek Szkółkarzy Polskich, skupiający najlepszych producentów drzew, krzewów, pnączy, bylin – tłumaczy Joanna Filipczak, dyrektor targów Zieleń to Życie i prezes Agencji Promocji Zieleni. – Jako że słowo „awangarda” oznacza grupę osób, których przedsięwzięcia w jakiejś dziedzinie są nowatorskie, uznaliśmy że znakomicie charakteryzuje ono misję ZSzP i wynikające z niej kolejne kroki – dodaje Filipczak. – Nasze hasło zarazem współgra z duchem czasów, współczesnymi trendami w ogrodnictwie i ochronie środowiska, stawianiem na proekologiczne rozwiązania i zrównoważony rozwój w uprawie i stosowaniu roślin, a także z pilną koniecznością rozwoju zielonego otoczenia człowieka, gdziekolwiek to możliwe – wylicza Joanna Filipczak.
– Awangardowe było już samo powołanie w 1993 roku targów Zieleń to Życie, które od tej pory regularnie pod koniec lata gromadzą tysiące zainteresowanych z kraju i zagranicy. Związek Szkółkarzy Polskich i Agencja Promocji Zieleni jako pierwsze zajęły się na międzynarodową skalę promocją, łączeniem i wzmacnianiem rodzimego sektora ogrodniczego. Również z tego punktu widzenia ZtŻ jest w naszym kraju bezprecedensowa – podsumowuje dyrektor targów. Ich rosnąca rozpoznawalność w świecie została potwierdzona rekomendacją udzieloną przez AIPH, czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Ogrodniczych, które w 2024 r., przy okazji targów Zieleń to Życie, zorganizowało w Warszawie swój doroczny kongres, sprowadzając członków z pięciu kontynentów do stolicy RP.
Marka ZIELEŃ TO ŻYCIE
Targi Zieleń to Życie tworzone są z pasji i przyciągają pasjonatów. Nadchodząca, już 32. edycja wydarzenia dowodzi, że ZtŻ to marka z tradycją, ale wciąż atrakcyjna i nietracąca na aktualności. Przez lata zmieniała się forma ekspozycji, szkoleń towarzyszących wystawie, ale sercem targów pozostają rośliny i szkółki zrzeszone w ZSzP, a istotą przedsięwzięcia – pozyskiwanie branżowych informacji przez uczestników i nawiązywanie cennych, bezpośrednich kontaktów biznesowych.
Budowana przez ponad trzy dekady na solidnych fundamentach marka ZtŻ obejmuje dziś szerokie spektrum działań, które wypączkowały z trzydniowych warszawskich targów. To także całoroczna promocja, szkolenia, wydawnictwa itd., czyli inicjatywy ZSzP i APZ, które wynikają ze zrozumienia potrzeb całej zielonej branży – nie tylko producenckiej – i wsłuchiwania się w jej problemy. Priorytetem organizatorów ZtŻ jest wdrażanie rozwiązań ogniskujących się wokół tej marki, które są pomocne, praktyczne i skuteczne.
Cenny program edukacyjny
I tym razem podczas wrześniowych targów nie zabraknie seminariów i konferencji z udziałem zaproszonych międzynarodowych autorytetów w dziedzinie architektury krajobrazu, szkółkarstwa, a także sprzedaży. Zieleń to Życie będzie ponownie platformą zdobywania i wymiany wiedzy oraz doświadczeń branżowych.
Nowości – siła napędowa
Targi ZtŻ stanowią wyjątkową okazję, aby zapoznać się z innowacjami i trendami, które istnieją na rynku ogrodniczym i decydują o jego przemianach. Przedstawiają nowości – roślinne, techniczne, technologiczne, związane z wyposażeniem centrów ogrodniczych oraz urządzaniem terenów zieleni. Takich prezentacji należy się na pewno spodziewać także w 2025 r.
Powszechną uwagę przykuwa „Konkurs Roślinnych Nowości” – jedyny taki w branży, jedyny o takiej sile oddziaływania! Również to przedsięwzięcie i inne działania, które planowane są na 4-6 września br., sprawią, że ZIELEŃ TO ŻYCIE znowu okaże się siłą napędową branży.
www:
Facebook:
https://www.facebook.com/zielentozycie/
https://www.facebook.com/ZwiazekSzkolkarzyPolskich/
Instagram:
https://www.instagram.com/zielentozycie/
https://www.instagram.com/zwiazekszkolkarzypolskich/
Organizatorzy:
Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o., Związek Szkółkarzy Polskich (www.zszp.pl)
Al. Jana Pawła II 80 lok. 71, 00-175 Warszawa
tel. 22 435 47 20 (21-22), kontakt@zielentozycie.pl

Kwiaty na Wielkanoc w Watykanie – dla całego świata
Zgodnie z tradycją rozpoczętą za pontyfikatu Jana Pawła II i kontynuowaną przez jego następców, i w tym roku uroczystościom wielkanocnym na placu św. Piotra w Rzymie będą towarzyszyły aranżacje z roślin ozdobnych przygotowane i podarowane [...]



