PODosłonami.pl

Cultilene8
Agro-Sorb 2020
Yara od 11 01 2019

TSW 2021 – wywiad z dyrektorem Jackiem Kłudką

Podczas, gdy z powodu epidemii koronawirusa większość branżowych wydarzeń została odwołana, organizatorzy targów TSW zaczęli przygotowania do kolejnej edycji tych targów. Jaka jest reakcja branży i na jakim etapie są przygotowania do TSW 2021 – zapytałam o to dyrektora targów, Jacka Kłudkę.

TSW 2021

– W rzeczywistości, w jakiej funkcjonujemy od kilku miesięcy z powodu epidemii koronawirusa, jest odwoływane wiele spotkań branżowych, targów, konferencji. Oikos – organizator TSW już przygotowuje kolejną edycję tego wydarzenia? Dlaczego podjęliście taką decyzję?

– TSW to obecnie największe w kraju wydarzenie dla branży ogrodniczej, które w poprzedniej edycji odwiedziło ponad 16 tys. osób, i trudno sobie wyobrazić, że miałoby się nie odbyć w wyznaczonym styczniowym terminie. Jest to swego rodzaju święto branży ogrodniczej i szczególnie w tych trudnych czasach pandemii nie możemy jej zawieść. Na bieżąco śledzimy sytuację epidemiologiczną i mamy świadomość, że musimy się przygotować na obostrzenia związane z szerzeniem się koronawirusa, choć cały czas mamy nadzieję, że do tego nie dojdzie.

– Jaka jest reakcja firm na wiadomość o tym, że trwają już przygotowania do targów w Nadarzynie, które mają się odbyć 13 i 14 stycznia 2021 roku?

– Spotykamy się z przychylnymi reakcjami, co potwierdzić może fakt, że do początku lipca swój udział w targach zgłosiło przeszło 150 wystawców. Gwarantujemy bezpieczeństwo biznesowe i jeśli doszłoby do przesunięcia terminu wydarzenia lub jego odwołania, to wystawcy otrzymają zwrot opłat za stoisko targowe (poza opłatą rejestracyjną). Oczywiście o takich zmianach powiadomimy co najmniej dwa tygodnie wcześniej, tak aby wystawcy nie ponieśli dodatkowych kosztów związanych z przygotowywaniami do imprezy. Jesteśmy mile zaskoczeni tak dużym zainteresowaniem ze strony firm, dlatego w tym miejscu chciałbym podziękować wystawcom za zaufanie, jakim nas obdarzyli w tym trudnym czasie.

– Żyjemy w czasach koronawirusa i zapewne w styczniu 2021 r. nadal nie będziemy mogli jeszcze o nim zapomnieć – jakie są planowane środki bezpieczeństwa i procedury w związku z tym?

– Czwartego czerwca ukazały się pierwsze wytyczne dla organizatorów targów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce. Wszystkich uczestników TSW mogą obowiązywać specjalne procedury. Jako ich organizatorzy koncentrujemy się na tym, by targi były bezpieczną formą spotkań. Wprowadzamy obowiązkową rejestrację, dzięki której będziemy wiedzieć, ile osób przebywa w hali wystawienniczej czy w salach wykładowych. Rejestracja będzie dotyczyła wszystkich: wystawców, media, zwiedzających, pracowników firm współpracujących przy organizacji TSW oraz nas samych – organizatorów. Liczba osób na hali wystawienniczej i w salach konferencyjnych będzie kontrolowana i na obiekty wejdzie tylko tyle osób, na ile będą pozwalały przepisy. Ciągi komunikacyjne zostaną zbudowane w taki sposób, aby ograniczyć zbędny kontakt osób wchodzących i wychodzących. Duża przestrzeń hali umożliwi zachowanie odpowiedniego dystansu między uczestnikami spotkań. Zadbamy o częste dezynfekowanie klamek, krzeseł, w wielu miejscach dostępne będą podajniki z płynami do dezynfekcji rąk. Myślę, że od marca tego roku przyzwyczailiśmy się na tyle do procedur zapobiegających rozprzestrzenianiu się koronawirusa, że zasady poruszania się na targach nie będą stanowiły utrudnienia.

– Czy planowane są również konferencje, które od lat są ważnym punktem programu TSW?

– Nie da się ukryć, że znakiem rozpoznawczym TSW są nie tylko atrakcyjne stoiska wystawców z wszechstronną ofertą, lecz przede wszystkim branżowe wykłady, których jest ponad 60. Trudno sobie wyobrazić, by na TSW mogło zabraknąć tego zasadniczego punktu programu, dlatego tak jak co roku przewidujemy organizację siedmiu konferencji. Pierwszego dnia targów, czyli 13 stycznia, odbędą się: VIII Konferencja Truskawkowa, VII Sadownicze Forum Ekonomiczne oraz konferencja pt. „Perspektywiczne gatunki w ogrodnictwie”. Drugiego dnia zaplanowano: Konferencję Sadowniczą, konferencje „Uprawy pod osłonami” oraz „Warzywa polowe” i „Ekologia w ogrodnictwie – czy to się opłaca?”. O dokładnych tematach w obrębie wyżej wymienionych konferencji będziemy informować na stronie targowej www.tsw.pl oraz na naszym profilu facebookowym. Zapewne w wielu wykładach, szczególnie tych ekonomicznych, dominować będzie tematyka pandemii i jej wpływu na biznes ogrodniczy.

– Czy w razie zmiany sytuacji epidemiologicznej jesienią i zimą – bo na razie chyba nikt nie wie na 100%, jak będzie się ona przedstawiać o tej porze roku – rozważacie możliwość zmiany formuły targów na wydarzenie online?

– Bardzo uważnie przyglądamy się tego rodzaju rozwiązaniom, które coraz częściej pojawiają się głównie na zagranicznych imprezach targowych. Jestem jednak zdania, że nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu odwiedzającego i wystawcy, człowieka z człowiekiem. Poza tym istniejące rozwiązania targów, nazwijmy je wirtualnymi, są bardzo kosztowne i jeszcze w wielu momentach technologicznie niedoskonałe. Pojawiała się natomiast nowa idea targów hybrydowych, czyli połączenia ich tradycyjnej formy z możliwością uczestnictwa wirtualnego przynajmniej części wystawców i odwiedzających. Taką formułę już znamy. Przykładem jest sytuacja, kiedy firma na stoisku zapraszała do odwiedzenia swojej wzorcowej farmy za pomocą tzw. VR i/lub AR (wirtualna i rozszerzona rzeczywistość). Zakładając odpowiednie okulary (np. Oculus), można było również pracować wirtualną pilarką, jeździć ciągnikiem czy posługiwać się żurawiem samochodowym (HDS). Zatem jesteśmy w stanie sobie wyobrazić, że gość zwiedzi w ten sposób wirtualne stoisko. Wiele spotkań można zorganizować na zasadzie webinariów, powiązać fizyczną obecność na targach ze zdobyciem wiedzy zdalnie dzięki dodatkowym materiałom online, do których dostęp będą mieli uczestnicy wydarzenia, ale już po zakończeniu targów. Rzeczywistość wymusza na wszystkich większe wykorzystanie narzędzi internetowych i technologicznych niż dotychczas. Coraz częściej wychodzimy z domów do przestrzeni publicznej – życie nie może zamrzeć na długo, podobnie jak nasze biznesy i cała gospodarka. Podsumowując, w razie konieczności targom hybrydowym i nad takimi pracujemy dajemy zielone światło, wirtualnym – nie.

– W nowej rzeczywistości, w sytuacji, gdy targi odbędą się „w realu”, zapewne nie każdy z zainteresowanych zdecyduje się na ich odwiedzenie – jakie planujecie działania w sieci, żeby dotrzeć do jak największej liczby ogrodników z przekazem na temat nowych produktów i konferencji?

– Nie ma co się oszukiwać – na pewno odwiedzających będzie mniej, trudno powiedzieć o ile, ale szacuję, że nie więcej niż 20%. Tym, którzy nie przyjadą na targi, zaproponujemy relacje na żywo w internecie z co najmniej dwóch z siedmiu konferencji targowych. Sygnał transmisyjny zostanie udostępniony wszystkim zainteresowanym portalom branżowym, które gorąco do tego zapraszamy. Część wykładów będzie rejestrowana i już po targach udostępniana na naszej stronie internetowej, ale nie tylko – tu również zachęcamy media do współpracy, podzielimy się wiedzą. Na stronie odwiedzający mogą skorzystać również z prezentacji i streszczeń wykładów, które zamieszczą wykładowcy. Do tej pory były one bardzo krótkie i drukowane, teraz wykładowcy mogą zamieszczać dowolną ilość materiałów w dowolnej formie (pliki pdf, prezentacje, filmy, odnośniki do stron etc.). Od lat współpracujemy z większością czasopism i portali branżowych, które podczas targów zapraszamy do korzystania z Press Roomu z dostępem do szybkiego Internetu oraz miejscem na ministudio filmowe, gdzie można przygotować relacje na żywo. Samo wydarzenie już jest mocno reklamowane, a jesienią będzie jeszcze bardziej – zarówno przez płatne reklamy, jak i dzięki współpracy z mediami, organizacjami i instytucjami branżowymi, a przed wszystkim firmami naszych wystawców.

– Dziękuję za rozmowę

 

Jubileusz 30-lecia polskiego producenta nawozów

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Consultingowe ADOB, największy polski producent nawozów dolistnych, obchodzi w tym roku 30-lecie działalności. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości schelatowanych nawozów mikroelementowych, saletry wapniowej oraz siarczanu i azotanu magnezu przeznaczonych do fertygacji w [...]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

HortiAdNet