PODosłonami.pl

Cultilene8
Agro-Sorb 2020
Yara od 11 01 2019

Truskawkowy marketing

Plantatorzy z rodzinnego Gospodarstwa Rolnego Maruszewski postawili na jakość produkowanych truskawek. Dobór odmian, staranność uprawy oraz profesjonalny marketing i aktywna promocja zaowocowały zbudowaniem własnej marki i ugruntowaną pozycją na rynku.

Wysoka jakość jest firmowana logo gospodarstwa

Wysoka jakość jest firmowana logo gospodarstwa

Własne logo

Na sukces plantatorów złożyła się wiedza na temat uprawy truskawek, wykorzystująca najnowsze zalecenia dotyczące żywienia roślin, wspomagania ich naturalnej odporności i budowania jakości owoców, połączona z działaniami marketingowymi, mającymi na celu dotarcie do konsumentów, zdobycie odbiorców i przekonanie ich o wysokiej i – co równie ważne – powtarzalnej jakości truskawek firmowanych własnym nazwiskiem.

Kluczowym elementem marketingu jest własne logo. Logo Gospodarstwa Rolnego Maruszewski umieszczane jest na każdej łubiance owoców, widnieje także na stronach internetowych. Plantatorzy dysponują autem dostawczym z dużym, wyraźnym znakiem firmowym gospodarstwa. Truskawki sprzedawane są na lubelskim rynku hurtowym. Producenci mają już stałych odbiorców i w pełni zapewniony zbyt. Ich klientami są zarówno sklepy detaliczne, jak również hurtownicy oraz handlowcy, kierujący owoce na eksport.

 

Działania lokalne

Wśród działań marketingowych są te prowadzone lokalnie, jak i ogólnopolskie. Do pierwszych można zaliczyć otwarcie się na lokalnych konsumentów i umożliwienie im zakupu świeżych owoców bezpośrednio z gospodarstwa. To nie tylko zorganizowanie punktu sprzedaży bezpośredniej, w którym w sezonie zbiorów w każdą niedzielę można kupić owoce, ale również zaoferowanie najwyższej jakości w promocyjnej cenie. Klienci mogą przyjechać do gospodarstwa i kupić truskawki wyróżniające się świeżością, pięknym wyglądem i wyjątkowym smakiem opakowane w efektowne pojemniki z tektury, z kolorowymi nadrukami oraz logo gospodarstwa. Owoce są oferowane w promocyjnej cenie, nieco niższej od cen hurtowych. Oferując produkt atrakcyjny wizualnie, jak również smakowo, plantatorzy budują trwałe relacje z odbiorcami, gdyż większość odbiorców przekonując się o powtarzalnej jakości wraca do nich po kolejne zamówienia.

Plantatorzy włączają się w lokalne działania i inicjatywy. W maju br. dostarczali bezpłatnie truskawki do placówek medycznych na terenie swojego powiatu, aby wesprzeć personel medyczny mający w związku z zagrożeniem COVID-19 i w ten sposób wyrazić swoją solidarność i uznanie dla ich pracy. Podjęli również współpracę z wypożyczalnią samochodów iCar Rent z Puław, oferując łubiankę świeżych truskawek do każdego wypożyczonego auta. Działania te, oprócz wspierania lokalnej społeczności, pełnią ważną rolę informacyjną i promocyjną, gdyż są jednocześnie reklamą gospodarstwa i produkowanych przez nich truskawek.

 

Siła Facebooka

Z kolei do działań o większym zasięgu z pewnością zalicza się aktywna obecność w social mediach i profesjonalne prowadzenie strony na Facebooku. Oprócz atrakcyjnych zdjęć truskawek, na fejsbukowym fanpejdżu zamieszczane są bieżące informacje o możliwości zakupu owoców w gospodarstwie oraz innych punktach sprzedaży, akcjach promocyjnych i bieżących wydarzeniach. Nie trzeba nikogo przekonywać, jaką siłę mają obecnie media społecznościowe. Strona na Facebooku okazała się strzałem w dziesiątkę, umożliwiającym wykroczenie z informacjami o gospodarstwie poza zasięg lokalny. Plantatorzy przyznają, że nie spodziewali się uzyskania aż takiego rozgłosu. Jak pokazuje ich przykład, był to dobry kierunek ulokowania działań.

 

O produkcji truskawek w Gospodarstwie Rolnym Maruszewski piszemy również tu: https://www.podoslonami.pl/truskawki-w-tunelach/

 

Jubileusz 30-lecia polskiego producenta nawozów

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Consultingowe ADOB, największy polski producent nawozów dolistnych, obchodzi w tym roku 30-lecie działalności. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości schelatowanych nawozów mikroelementowych, saletry wapniowej oraz siarczanu i azotanu magnezu przeznaczonych do fertygacji w [...]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

HortiAdNet