Wzrost konsumpcji owoców roślin jagodowych w Polsce

PODosłonami.pl

Hezera 2 grudzien
Agro-Sorb 2020
Yara od 11 01 2019

Borówka, aronia, truskawka i minikiwi notują największe wzrosty spożycia

Kantar monitoruje konsumpcję wszystkich najpopularniejszych gatunków owoców i warzyw. Cztery najbardziej zyskujące owoce należą do jagodowych. Patrząc na wyniki, rok do roku, najbardziej zyskały borówka (wzrost o 30%), aronia (o 29%), truskawka (o 18%) i minikiwi (o 9%).

Wzrost konsumpcji polskich superowoców

W porównaniu do wyników uzyskanych w badaniach w ubiegłym roku, widać wyraźnie wzrost deklaracji konsumpcji polskich superowoców. Chociaż czasami takie deklaracje są nieco „na wyrost”, to można je odczytać jako zwiastuny przyszłego zainteresowania i zwiększenia konsumpcji, a może nowych trendów” – mówi Urszula Krassowska, dyrektor zarządzający Public Division, Kantar Polska.

Badanie zrealizowano w dniach 8-13 października 2021 r., na reprezentatywnej próbie 1002 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Kantar pytał respondentów o częstotliwość spożywania owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie. Wyniki deklaracji konsumpcji w październiku można odnieść do wyników sprzed roku. Najbardziej wzrost spożycia owoców jagodowych zyskała borówka, aronia, truskawka i minikiwi.

Borówka zyskała 30%. W październiku br. 30% Polaków zadeklarowało, że jadło borówki, w tygodniu poprzedzającym badanie. Rok wcześniej to było 23%. Daje to wzrost o 7 p.p, czyli 30%.

W przypadku aronii mowa o wzroście deklaracji konsumpcji o 29%. W październiku 18% Polaków, rok temu 14%, wzrost o 4 p.p., czyli 29%.

Trzecia truskawka zanotowała wzrost o 18%. Na początku października 2021 roku jadło truskawki 20% Polaków. W październiku 2020 roku konsumpcję deklarowało 17%, wzrost o 3 p.pl, czyli o 18%.

Systematycznie rośnie konsumpcja i zasięg dystrybucji polskiego minikiwi. W październiku 2020 roku 11% Polaków deklarowało spożycie minikiwi, w październiku 2021 roku 12%. Potwierdza to skalę penetracji rynku. 1 p.p. oznacza tu wzrost o 9%. Ten wyniki daje minikiwi czwarte miejsce wśród wszystkich owoców.

 

Źródło informacji: PAP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Migawka z Targów Gardenia 2021, fot. A. Cecot

Gardenia 2021: wybrane środki produkcji w uprawach pod osłonami

Targi Gardenia 2021 w Poznaniu, które odbyły się miesiąc temu, okazały się wydarzeniem branżowym niejako zamykającym okres dużych stacjonarnych imprez wystawienniczych lub konferencyjnych organizowanych bez szczególnych ograniczeń. Tym chętniej uczestnicy tegorocznej Gardenii wracają do listopadowych [...]

Florensis_Dianthus
Adagri_KANEMITE_29c_na wyklikanie
HortiAdNet