PODosłonami.pl

DeRuiter_ToBRFVDeRuiter_ToBRFV

Które warzywa jedliśmy w marcu najchętniej?

Wśród najpopularniejszych gatunków marca Kantar wymienia cebule, pomidory i seler. W porównaniu z danymi z marca 2022 roku tylko spożycie cebuli i marchwi utrzymało się na tym samym poziomie. Najbardziej zmniejszyła się konsumpcja papryki i buraków, spadek ilości konsumentów w skali roku wyniósł 19%. Tym bardziej czekamy na pierwsze polskie nowalijki.

Czytaj dalej...

Konsumpcja warzyw w marcu

Najpopularniejszym warzywem w marcu była cebula, której konsumpcję  w tygodniu poprzedzającym badanie deklarowało 88% Polaków. Na drugim miejscu wśród warzyw znalazły się pomidory, które jadło 83% badanych, natomiast trzecie miejsce należało do marchwi (82%).
W rankingu popularności kolejne miejsca zajęły: ogórki (79%), kapusta (62%), sałata i papryka (58%), rzodkiewka (57%). Jedna trzecia (34%) Polaków zadeklarowała w marcu konsumpcję chrzanu. Konsumpcja marchwi, pomidorów, a także ogórków i cebuli jest wysoka przez cały rok, a obserwowane wahania sezonowe są najmniejsze. To ulubione warzywa Polaków, dostępne i jedzone niezależnie od sezonu. W porównaniu do lutego spadło spożycie buraków (o 8 p.p.), papryki (o 3 p.p.), kalafiora (o 4 p.p.).
Obecnie wpływ na częstotliwość jedzenia wydaje się mieć cena produktu. Wzrost cen znacznie ograniczył spożycie warzyw, w szczególności papryki.

Wzrost liczby konsumentów „marzec do marca”

W porównaniu do marca 2022 roku spadła ilość konsumentów większości warzyw. Tylko spożycie cebuli i marchwi utrzymało się na tym samym poziomie. Nieznacznie spadała ilość konsumentów selera (o 2 p.p.), co w ilościach bezwzględnych oznacza spadek liczby konsumentów o 300 tys. Spadek zanotowały ogórki (o 5%), rzodkiewki, pomidory i kapusta (po 7%).
W porównaniu z danymi z marca 2022 spadło spożycie: papryki (o 14 p.p.), pieczarek (o 9 p.p.), buraków (o 9 p.p.), kalafiora (o 8 p.p.), pomidorów i sałaty (o 6 p.p.), kapusty i brokułów (o 5 p.p.) oraz ogórków (o 4 p.p.). Najbardziej zmniejszyła się konsumpcja papryki i buraków, spadek ilości konsumentów w skali roku wyniósł w przypadku obu gatunków aż 19%.
W porównaniu z marcem 2021 roku wzrosło spożycie kalafiora (o 1%). Ilość konsumentów brokułów otrzymała się na tym samym poziomie.
W skali trzech lat, w porównaniu danych z marca 2023 z danymi z marca 2020 roku wzrosło spożycie cebuli i ogórków. Wzrosty wynoszą 1%.
Źródło:  Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uprawa truskawki pod osłonami – nowe możliwości

Konferencja Truskawkowa zorganizowana w Jasieńcu przez firmę Agrosimex wraz z partnerem – firmą FMC zapewniła sporo ważnych tematów dla plantatorów truskawek. Głównymi tematami wystąpień prelegentów były technologia produkcji i ochrona truskawki, w tym nowe zagrożenia [...]

HortiNet_wyszukiwarka
HortiAdNetHortiAdNet