„Zieleń to Życie 2014” – najważniejsze fakty - uprawa, rozsada, nawożenie pomidorów, ogórków, papryki i innych warzyw - Pod Osłonami

PODosłonami.pl

Certis Belchim 2Certis Belchim 2
Bayer Vynyty Tuta Press - baner 3Bayer Vynyty Tuta Press - baner 3Advertisement

„Zieleń to Życie 2014” – najważniejsze fakty

Zakończona w ubiegły weekend wystawa Związku Szkółkarzy Polskich „Zieleń to Życie”, która odbyła się po raz 22., przyciągnęła w ciągu trzech targowych dni (28-30 sierpnia) 14 500 zwiedzających, w tym 5877 profesjonalistów. Tych ostatnich, reprezentujących 31 państw, było prawie o 10% więcej niż w zeszłym roku. Przyjechali do Warszawy, gdzie odbywają się te targi, by obejrzeć prezentacje 253 wystawców z 11 krajów. Oprócz Polaków swoją ofertę zaprezentowały firmy z: Holandii, Niemiec, Francji i Belgii, Danii, Litwy, Republiki Czeskiej i Włoch, a także – po raz pierwszy – z Ukrainy i Białorusi. Goście zagraniczni stanowili ¼ ogółu wystawców.

Czytaj dalej...

Tegoroczna Międzynarodowa Wystawa "Zieleń to Życie", która odbywała się w warszawskim Centrum EXPO, zwabiła około 14 500 zwiedzających z 31 krajów, fot. A. Cecot

Coraz widoczniejsze byliny

Jak podkreślają organizatorzy wystawy – ZSzP i Agencja Promocji Zieleni – rośliny to najbardziej widoczna branża imprezy. W tegorocznej edycji pokazało je 57% wystawców. Choć tradycyjnie dominowały drzewa i krzewy ozdobne, zobaczyć można było także byliny, których z roku na rok przybywa na „ZtŻ”, i które stają się coraz bardziej charakterystycznym elementem tych targów. O popularności tej grupy roślin może też świadczyć wyjątkowo duża frekwencja podczas towarzyszącego targom seminarium „Byliny przyszłości”, w którym uczestniczyło ok. 300 osób.

Ładne stoiska

Innym wyraźnym trendem widocznym na „ZtŻ” jest coraz większa dbałość o efektowne „podanie” roślin na stoisku. Niebanalny design sprawia, że wystawa jest nie tylko wartościowa merytorycznie, ale stała się wizualnie atrakcyjna, co stanowi dodatkową promocję nie tylko poszczególnych firm-producentów, ale i roślin w ogóle.

Konkursy

Zielony Laur dla najlepszego produktu dla szkółkarstwa został przyznanyfirmie Agro-Sur za tunel foliowy G-18.

Do „Konkursu Roślin Nowości” wystawcy zgłosili w tym roku prawie 40 nowych odmian, które zostały poddane ocenie jury. Wśród tych taksonów (polskiej – 12, a także zagranicznej hodowli) przeważały krzewy ozdobne. Nie zabrakło jednak  bylin, spośród których 3 zostały nagrodzone – srebrnym medalem (miskant) oraz 2 wyróżnieniami:

– Miskant chiński (Miscanthus sinensis) ‘Mysterious Maiden’ PBR ze Szkółki Roślin Ozdobnych DAGLEZJA

Turzyca oszimska (Carex oshimensis) Everest ‘Fiwhite’ PBRz Gospodarstwa Szkółkarskiego WRÓBLEWSCY Zenona Wróblewska



Naparstnica (Digitalis) Dalmatian Peach® z Gospodarstwa Specjalistycznego PANEK Dariusz Panek

Pełna lista nagrodzonych roślin znajduje się na stronie www.zielentozycie.pl

Wydarzenia towarzyszące

Oprócz wspomnianego już seminarium „Byliny przyszłości”, do ogrodników kierowany był cykl prezentacji „Wiedza dla producentów” (wykłady dotyczące ochrony roślin, handlu roślinami w Internecie, płatności bezpośrednich). Innymi konferencjami, które towarzyszyły „ZTŻ 2014” były: Centrum ogrodnicze – sprzedawaj więcej,  ZIELONE MIASTO w procesie zmian – dla specjalistów i zarządzających zielenią publiczną oraz Dzień Architekta Krajobrazu.

W pierwszym dniu targów zorganizowano egzamin florystyczny absolwentów Studiów Podyplomowych Florystyka – Sztuka układania kwiatów na SGGW, a w kolejnych dniach zwiedzający mogli uczestniczyć w pokazach florystycznych.

Firma F.H.U. Farmer CO., znana przede wszystkim z oferty własnych tuneli foliowych, podczas  tegorocznej edycji wystawy „Zieleń to Życie” świętowała swoje 15-lecie.

Kolejna edycja wystawy „Zieleń to Życie” już za niecały rok – 3-5 września 2015 r.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

LUMIFORTE_ReduSystemLUMIFORTE_ReduSystem
Agro Szałas_16_PRESTOP
HortiNet_wyszukiwarka
HortiAdNetHortiAdNet