PODosłonami.pl

Cultilene2020_lipiec
Agro-Sorb 2020
Yara od 11 01 2019

Wirtualnie o „realnych” targach spoga+gafa 2020

Spółka Koelnmesse GmbH – organizator wielu międzynarodowych imprez wystawienniczych – zmuszona była z powodu pandemii Covid-19 odwołać tegoroczną konferencję prasową, która miała dotyczyć wrześniowych targów spoga+gafa 2020 i odbyć się 13 maja w Warszawie. W zamian, zorganizowała w tym samym dniu webinarium poświęcone targom s+g, które są zaplanowane na 6-8.09. w Kolonii. Spotkanie w sieci, którego centrala znajdowała się w tym niemieckim mieście, połączyło kilkudziesięciu zaproszonych dziennikarzy z różnych krajów Europy i miało optymistyczny wydźwięk. Przyświecało mu hasło: Come & Grow (przyjedź i rozwijaj się).

Digital European Press Conference, Cologne, Oliver Frese, Chief Operating Officer, Host Camilla Biasio, Eingang Nord

Oliver Frese, dyrektor operacyjny spółki Koelnmesse i Camilla Biasio prowadząca internetową konferencję prasową na temat targów spoga+gafa 2020, fot. Koelnmesse/ spoga+gafa

Powiało optymizmem

Oliver Frese, dyrektor operacyjny Targów w Kolonii (Koelnmesse GmbH) podkreślił, że – pomimo panującej na całym świecie trudnej sytuacji związanej z koronawirusem – wystawcy targów spoga+gafa 2020 wykazują duże zainteresowanie tym wydarzeniem, które skierowane jest przede wszystkim do przedstawicieli handlu ogrodniczego (właścicieli centrów ogrodniczych oraz menedżerów marketów i sklepów dyskontowych). Jego zdaniem, to zainteresowanie okazało się wiosną br. nawet większe niż w „normalnych” latach. Poinformował, że aż 95% planowanej powierzchni wystawienniczej przeznaczonej na targi spoga+gafa zostało już zarezerwowane, przy czym spodziewane jest ok. 2200 wystawców z ponad 60 krajów, którzy zaprezentują swoją ofertę na 250 000 m2.

Frese stwierdził, że według stanu rzeczy na 13 maja, spoga+gafa 2020 odbędzie się zgodnie z planem – w dniach 6-8 września w „realu”, czyli w kilkunastu pawilonach Targów w Kolonii, ze ścisłym  zachowaniem wymaganych zasad bezpieczeństwa sanitarnego.

Przekonywał zarazem, że po zastoju na rynku wzrośnie znaczenie biznesowych wydarzeń wystawienniczych, które pomogą w kreowaniu nowych rozwiązań i pobudzaniu popytu. – W „pokoronawirusowej” rzeczywistości nastąpią zmiany w produkcji, logistyce, sprzedaży i komunikacji – argumentował. Określił targi spoga+gafa jako istotną platformę profesjonalnych spotkań „zielonego” i lifestyle’owego sektora.

Dodał, że powodem dużego zainteresowania firm udziałem w tej imprezie jest również fakt odwołania w 2020 roku wielu innych targów z branży ogrodniczej, przy niesłabnącym popycie na produkty tego segmentu – przeznaczone do ogrodu i domu, na balkony, tarasy, tereny rekreacyjne itd. Tymczasem dla rozwoju firm i generowania zysków potrzebne są bieżące informacje o nowościach, trendach i kontakt z dostawcami innowacji.

Ogrody przyjazne środowisku – hasło targów spoga+gafa 2020

Tematem przewodnim tegorocznej edycji targów spoga+gafa są „Zrównoważone (proekologiczne) ogrody” (Sustainable Gardens). Przewidziano specjalne prezentacje nawiązujące do tego lejtmotywu, m.in. dwie inspirujące ekspozycje, które mają być zaaranżowane w hali wystawowej nr 10.1 – „Wyspy z rozwiązaniami dla punktów sprzedaży detalicznej z »zielonej« branży” (POS Green Solution Islands).

Pierwsza z tych prezentacji, które zawierać będą pomysły na wywołanie zakupów pod wpływem impulsu, to „Ogrody blisko natury – życie na zewnątrz” (ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań przyjaznych środowisku). Tytuł drugiej z nich brzmi „Życie blisko natury – ogrodnictwo we wnętrzach” (ogród w domu w czasach postępującej urbanizacji). Zgodnie z tendencjami, które nasiliły się podczas pandemii, przybywa roślin w pomieszczeniach, a jednocześnie ogród coraz bardziej „wkracza” do wnętrza domów, stanowi jakby kolejny pokój – na te aspekty mają zwrócić uwagę wymienione prezentacje, jak poinformował dyrektor targów spoga+gafa Stefan Lohrberg.

fot. Koelnmesse / spoga+gafa 

Targi w Kolonii zaproszą też zwiedzających do zapoznania się z pokazowym „zrównoważonym” ogrodem o powierzchni 250 m2, który już został założony na południu tego miasta, w oddaleniu od pawilonów wystawienniczych. Stefan Lohrberg powiedział, że ogród ten ma być w trakcie targów spoga+gafa 2020 dostępny „w realu” (wahadłowy autobus umożliwi łatwy dojazd do ogrodu i powrót na targi) oraz wirtualnie (bez opuszczania hal Koelnmesse).

W razie czego…

Organizatorzy targów spoga+gafa 2020 zapewnili, że – przygotowując się na udane jesienne wydarzenie biznesowe – stale śledzą rozwój sytuacji w kraju, na kontynencie, na świecie. Zastrzegli, że w razie konieczności odwołania targów lub ich przesunięcia w czasie, zwrócą wystawcom wszelkie przedpłaty lub, za ich zgodą, zaliczą je na poczet przyszłej edycji imprezy.

Dyrektor Stefan Lohrberg stwierdził ponadto, że niewątpliwie bieżące ograniczenia dotyczące podróży oraz sytuacja ekonomiczna uczestników targów będą miały wpływ na targi spoga+gafa 2020. Powiedział, że w tym roku należy się liczyć ze znacznym spadkiem frekwencji (w ub. r. było około 40 000 zwiedzających). – Niemniej jednak podchodzimy do dalszych działań z pozytywnym nastawieniem. Jesteśmy w stałym kontakcie z władzami Kolonii i landu Nadrenia Westfalia Północne, a także naszymi zagranicznymi przedstawicielami, partnerami handlowymi i stowarzyszeniami branżowymi (jak np. Niemieckie Stowarzyszenie Centrów Ogrodniczych). Dotychczas wysyłali nam optymistyczne sygnały, jeśli chodzi o zainteresowanie targami ze strony przedstawicieli ogrodniczego biznesu. Wspólnie ocenimy sytuację w drugiej połowie roku, a następnie podejmiemy ostateczną decyzję – podsumował.

Digital European Press Conference, Stefan Lohrberg, Director spoga + gafa, Catja Caspary, Vice President, Oliver Frese, Chief Operating Officer, Eingang Nord

Przedstawiciele Targów w Kolonii podczas internetowej konferencji prasowej: dyrektor targów spoga+gafa Stefan Lohrberg, wiceprezes spółki Koelnmesse Catja Caspary i dyrektor operacyjny tej firmy Oliver Frese, fot. Koelnmesse/spoga+gafa

Drogę owoców z plantacji na talerz zaprezentował Mikołaj Rey

Superowoce – z plantacji na talerze

W ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!” realizowanej przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy ze stowarzyszeniami branżowymi pod koniec czerwca zorganizowano kulinarne pokazy z wykorzystaniem polskich owoców jagodowych – truskawek, malin [...]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ZtZ 2020
HortiAdNet