Moc Polskich Warzyw - inauguracja kampanii promującej polskie warzywa

PODosłonami.pl

De Ruiter baner 2
Agro-Sorb 2020
Yara od 11 01 2019

Moc Polskich warzyw – start kampanii w Potworowie

… 4 sierpnia w deszczowej aurze wystartowała druga edycja kampanii promującej polskie warzywa, adresowana głównie do konsumentów. W tym roku kwota przyznana z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw na projekt Moc Polskich Warzyw to 999 075 zł (w 2020 roku było to 728 175 zł), projekt finansowany jest wyłącznie z tego Funduszu. W jego ramach promowana będzie konsumpcja warzyw – celem jest zwiększenie spożycia warzyw przez statystycznego mieszkańca. Okazuje się, że nadal jest ono niskie, a w zdrowej diecie warzywa i owoce powinny stanowić około połowę spożywanych produktów – co symbolicznie przedstawia się jako połowę talerza – dlatego jednym z gadżetów kampanii są talerz i szklanka z warzywno-owocową grafiką, ułatwiającą dobre komponowanie posiłków.

Uczestnicy spotkania otrzymali taki zestaw, przypominający o zdrowej diecie - zgodnie z zaleceniami dietatyków połowę talerza powinny zajmować warzywa i owoce.

Uczestnicy spotkania otrzymali taki zestaw, przypominający o zdrowej diecie - zgodnie z zaleceniami dietetyków połowę talerza powinny zajmować warzywa i owoce.

Inauguracja kampanii w deszczu

Aura w czasie spotkania nie sprzyjała za bardzo tego typu wydarzeniom, przez cały dzień z przerwami padał deszcz. Może z tego względu konferencja prasowa w Potworowie, na której przedstawiono założenia kampanii, oraz wystawa warzyw i dań z przygotowanych przez lokalne koła gospodyń wiejskich, zgromadziła około 100 osób, zatem tłoku nie było (co w covidowych realiach jest dobrą informacją). Wśród uczestników było ok. 35 dziennikarzy (m.in. z redakcji TVP, RMF FM, Radio Plus, Polskie Radio, Telewizja Dami, Telewizja Zebrra, Farmer, Sady Ogrody, Warzywa Polowe, Warzywa), pięciu posłów PiS-u, samorządowcy z rejonu Potworowa, przedstawiciele Mazowieckiej Izby Rolniczej, Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a także właściciele firm handlowych, pracownicy firm dostarczających środki produkcji ogrodniczej, reprezentanci stowarzyszeń branżowych, koła gospodyń wiejskich i… niestety nieliczni ogrodnicy (okazuje się, że wielu z nich nie wiedziało o tym wydarzeniu).

Zrzeszenie Producentów Papryki RP liderem kampanii

Spotkanie w Potworowie prowadził Paweł Myziak – wiceprezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej, właściciel firmy Euro-Papryka oraz producent papryki z Potworowa.

– Zaczynamy kampanię „Moc Polskich Warzyw” (…), dotyczy nie tylko papryki z rejonu radomskiego, ale także pomidorów, grzybów, czosnku. Kampania powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, które jest liderem projektu i koordynuje program. Udział w kampanii biorą także partnerzy – organizacje reprezentujące producentów innych gatunków: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Będziemy walczyć o polski rynek i „półkę w sklepie”, chcemy dostarczać zdrowe warzywa – informował P. Myziak.

Prezes ZPPRP Mirosław Łuska podkreślał, że w ramach drugiej edycji kampanii będą realizowane działania, mające na celu dotarcie do szerokiej grupy konsumentów. Powstanie m.in. strona internetowa nt. polskich warzyw, cykl krótkich filmów dokumentalnych oraz spoty reklamowe. Zapowiedział kontynuację działań, jakie wykorzystano już w pierwszej edycji kampanii, takich jak współpraca z blogerami, budowanie społeczności w social mediach czy emisje spotów radiowych. Zaplanowano też kilka wydarzeń stacjonarnych – bezpośrednich spotkań z konsumentami.

Pół talerza warzyw

O zaletach diety opartej w dużej mierze na warzywach i owocach mówiła dr Justyna Bylinowska z SGGW w Warszawie. Podkreślała, że w codziennej diecie powinno się znaleźć co najmniej 400 g warzyw i owoców. Korzystne ma być według wykładowczyni spożywanie warzyw i owoców wyprodukowanych w rejonie, w którym mieszkamy, lub w niedalekiej odległości. Ma to sprzyjać naszemu zdrowiu, a także… lokalnym producentom warzyw i owoców.

Dania z rejonu Potworowa, składające się nie tylko z papryki ale również z cukinii i bakłażanów, pomidorów i innych gatunków warzyw, których można było spróbować podczas wydarzenia w Potworowie, mogły przekonać nawet sceptyków zdrowej diety.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dzień Pomidora w miejscowości Wijewo

9 września br w Gospodarstwie Ogrodniczym pana Piotra Johna w miejscowości Wijewo odbyło się spotkanie poświęcone odmianom i ochronie pomidora w uprawie w tunelach foliowych. Organizatorami wydarzenia były firmy Hazera Poland, Koppert oraz Sativex. Zaprezentowano [...]

Florensis_Dianthus
Adagri_KANEMITE_29c_na wyklikanie
VISCOIN
Syngenta pelargonia
HortiAdNet