Balkonowo-rabatowy szczyt europejski, czyli FlowerTrials® 2018

PODosłonami.pl

DeRuiter_ToBRFVDeRuiter_ToBRFV

Balkonowo-rabatowy szczyt europejski, czyli FlowerTrials® 2018

Rytm wydarzeń ogrodniczych w przypadającym około połowy czerwca 24. tygodniu roku wyznaczają FlowerTrials®. Tak było i w 2018 r. Dni otwarte 60 firm hodowlanych w Holandii i Niemczech, poświęcone głównie roślinom balkonowo-rabatowym, ale także doniczkowym, odwiedziło w ciągu czterech dni (12-15.06. ) w sumie 7300 osób z 70 krajów. Tak wynika z podsumowania, które organizatorzy FT opublikowali 25 czerwca.

Czytaj dalej...
Gill Corless - prezes fundacji FlowerTrials - a zarazem menedżer ds. marketingu w przedsiębiorstwie Sakata (na jego tegorocznych pokazach- tu x Petchoa, odmiany z nowej grupy Beautical), fot. A. Cecot

Gill Corless - prezes fundacji FlowerTrials - a zarazem menedżer ds. marketingu w przedsiębiorstwie Sakata (na jego tegorocznych pokazach- tu x Petchoa, odmiany z nowej grupy Beautical), fot. A. Cecot

FlowerTrials® popularny przegląd asortymentu w optymalnym terminie

Sumaryczna frekwencja wzrosła w stosunku do ubiegłorocznej o 2,3%, ale była wyjątkowo duża 13 czerwca. Gill Corless, prezes fundacji FlowerTrials®, która jest oficjalnym organizatorem wydarzenia, powiedziała, że wówczas – w drugim dniu FT 2018 – zaobserwowano rekordową liczbę zwiedzających, gdy wziąć pod uwagę 15-letnią historię imprezy. Podkreśliła, że FlowerTrials® ugruntowują swoją mocną pozycję i dają poszczególnym hodowcom niepowtarzalną możliwość zademonstrowania klientom „katalogu na żywo”, w optymalnym okresie.

Międzynarodowe wydarzenie z udziałem Polaków

Prezentacje FlowerTrials® można było oglądać w 32 lokalizacjach w trzech następujących regionach: Aalsmeer i Westland w Holandii oraz Nadrenia Północna-Westfalia w Niemczech. Zanotowano wzrost zainteresowania pokazami zwłaszcza ze strony przybyszów z Europy Południowej, ale także Środkowo-Wschodniej. Polacy byli dobrze widoczni m.in. dzięki zorganizowanej grupie – klientów firmy Syngenta, która przygotowała dla nich dwudniowy program. Podczas FlowerTrials® można też było spotkać polskich przedstawicieli zagranicznych przedsiębiorstw, którzy udzielali informacji rodakom (i nie tylko).



Profesjonalni ogrodnicy pozostają najważniejszymi adresatami pokazów – stanowili w tym roku 37% ogółu zwiedzających. Inne najbardziej zauważalne pod względem liczebności grupy gości FlowerTrials® 2018 to: importerzy/eksporterzy (21%), hodowcy oraz producenci materiałów wyjściowych (12%), prowadzący handel detaliczny (6%).

Pokazy – różne oblicza roślin   

Jakkolwiek główną ideą FlowerTrials® jest przedstawienie pełnego asortymentu gatunków i odmian danego przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem nowości, gospodarze dni otwartych przeważnie nie poprzestają na zwykłej, roboczej prezentacji. Przygotowują również przegląd koncepcji marketingowych, który daje podpowiedzi na temat, jak „podać” rośliny w punktach sprzedaży detalicznej.

Niejednokrotnie istnieje też możliwość obejrzenia roślin zarówno w „katalogowej” kolekcji produkcyjnej (np. na stołach szklarniowych), jak i w uprawie na zewnątrz, co daje lepsze wyobrażenie na temat przystosowania danej odmiany do niekontrolowanych warunków atmosferycznych. Niektóre firmy uczestniczące we FlowerTrials®, których z roku na rok przybywa, umiejętnie wyróżniają się wizualnie na tle innych, co pomaga zwiedzającym zwrócić szczególną uwagę na wybrany produkt, markę itp. oraz korzystnie wpływa na wizerunek danego hodowcy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

HortiNet_wyszukiwarka
HortiAdNetHortiAdNet