Balkonowo-rabatowy szczyt europejski, czyli FlowerTrials® 2018
Rytm wydarzeń ogrodniczych w przypadającym około połowy czerwca 24. tygodniu roku wyznaczają FlowerTrials®. Tak było i w 2018 r. Dni otwarte 60 firm hodowlanych w Holandii i Niemczech, poświęcone głównie roślinom balkonowo-rabatowym, ale także doniczkowym, odwiedziło w ciągu czterech dni (12-15.06. ) w sumie 7300 osób z 70 krajów. Tak wynika z podsumowania, które organizatorzy FT opublikowali 25 czerwca.
Czytaj dalej...FlowerTrials® – popularny przegląd asortymentu w optymalnym terminie
Sumaryczna frekwencja wzrosła w stosunku do ubiegłorocznej o 2,3%, ale była wyjątkowo duża 13 czerwca. Gill Corless, prezes fundacji FlowerTrials®, która jest oficjalnym organizatorem wydarzenia, powiedziała, że wówczas – w drugim dniu FT 2018 – zaobserwowano rekordową liczbę zwiedzających, gdy wziąć pod uwagę 15-letnią historię imprezy. Podkreśliła, że FlowerTrials® ugruntowują swoją mocną pozycję i dają poszczególnym hodowcom niepowtarzalną możliwość zademonstrowania klientom „katalogu na żywo”, w optymalnym okresie.
Międzynarodowe wydarzenie z udziałem Polaków
Prezentacje FlowerTrials® można było oglądać w 32 lokalizacjach w trzech następujących regionach: Aalsmeer i Westland w Holandii oraz Nadrenia Północna-Westfalia w Niemczech. Zanotowano wzrost zainteresowania pokazami zwłaszcza ze strony przybyszów z Europy Południowej, ale także Środkowo-Wschodniej. Polacy byli dobrze widoczni m.in. dzięki zorganizowanej grupie – klientów firmy Syngenta, która przygotowała dla nich dwudniowy program. Podczas FlowerTrials® można też było spotkać polskich przedstawicieli zagranicznych przedsiębiorstw, którzy udzielali informacji rodakom (i nie tylko).
Profesjonalni ogrodnicy pozostają najważniejszymi adresatami pokazów – stanowili w tym roku 37% ogółu zwiedzających. Inne najbardziej zauważalne pod względem liczebności grupy gości FlowerTrials® 2018 to: importerzy/eksporterzy (21%), hodowcy oraz producenci materiałów wyjściowych (12%), prowadzący handel detaliczny (6%).
Pokazy – różne oblicza roślin
Jakkolwiek główną ideą FlowerTrials® jest przedstawienie pełnego asortymentu gatunków i odmian danego przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem nowości, gospodarze dni otwartych przeważnie nie poprzestają na zwykłej, roboczej prezentacji. Przygotowują również przegląd koncepcji marketingowych, który daje podpowiedzi na temat, jak „podać” rośliny w punktach sprzedaży detalicznej.
Niejednokrotnie istnieje też możliwość obejrzenia roślin zarówno w „katalogowej” kolekcji produkcyjnej (np. na stołach szklarniowych), jak i w uprawie na zewnątrz, co daje lepsze wyobrażenie na temat przystosowania danej odmiany do niekontrolowanych warunków atmosferycznych. Niektóre firmy uczestniczące we FlowerTrials®, których z roku na rok przybywa, umiejętnie wyróżniają się wizualnie na tle innych, co pomaga zwiedzającym zwrócić szczególną uwagę na wybrany produkt, markę itp. oraz korzystnie wpływa na wizerunek danego hodowcy.
Odmiany z kraju tulipanów. Tulip Trade Event 2024 (część II)
W wydarzeniu pod nazwą Tulip Trade Event, które po raz szósty odbyło się w Holandii, wzięło udział 12 tamtejszych firm zajmujących się eksportem cebul kwiatowych. W formule dni otwartych, które trwały od 13 do 15 [...]