Kampania „Dzięki, rośliny!” po raz pierwszy w Polsce

PODosłonami.pl

Kampania „Dzięki, rośliny!” po raz pierwszy w Polsce

„Dzięki, rośliny!” to polska odsłona akcji „Thanks Plants”, którą od czterech lat prowadzi – w kilku krajach Europy – Flower Council of Holland, niderlandzka agencja promująca produkty kwiaciarskie. W przypadku tej kampanii chodzi o popularyzację i zwiększenie sprzedaży roślin doniczkowych o ozdobnych liściach poprzez podkreślanie pozytywnego wpływu domowej „zieleni” na samopoczucie i zdrowie ludzi. Polska po raz pierwszy znalazła się w grupie krajów, w których realizowana jest ta kampania – jako jeden z pięciu najważniejszych rynków eksportowych dla produktów kwiaciarskich, w tym roślin doniczkowych, z Holandii.

Czytaj dalej...
Kampania „Dzięki, rośliny!” ma promować sprzedaż pokojowych roślin doniczkowych (fot. Sigma International Poland)

Kampania „Dzięki, rośliny!” ma promować pokojowe rośliny doniczkowe i ich sprzedaż (fot. Sigma International Poland)

Polska jako „rozwojowy rynek” roślin doniczkowych i kwiatów ciętych  

W 2021 r. holenderskie firmy wyeksportowały do Polski produkty kwiaciarskie (kwiaty cięte i ozdobne rośliny w doniczkach) o wartości 347 mln € (+22,4% w porównaniu z 2020 r.), co uplasowało nasz kraj na 5. miejscu w pierwszej dziesiątce importerów tych towarów z Holandii, zestawionej przez niderlandzkie Stowarzyszenie Hurtowych Sprzedawców Produktów Kwiaciarskich (VGB) i firmę Floridata – analityka rynku roślin ozdobnych.

Ten trend wzrostowy utrzymuje się zresztą od paru lat, a w bieżącym, kryzysowym roku Polska okazała się jednym z dwóch (obok Włoch) państw z czołówki, w których przypadku w pierwszych trzech kwartałach 2022 r. eksport roślin ozdobnych wciąż się zwiększał (w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r.). Nic dziwnego, że Holendrzy postrzegają nasz kraj jako rozwojowy rynek produktów kwiaciarskich, czego dowodem jest nie tylko trwająca właśnie kampania „Dzięki, rośliny!”, ale też np. niderlandzka misja handlowa, która odbyła się podczas polskich targów Fresh Market we wrześniu br.

„Dzięki, rośliny!” (Thanks Plants) – kampania w pięciu krajach

Kampania Thanks Plants wystartowała w 2018 r. i objęła dotąd Niderlandy, a także Francję, Niemcy i Wielką Brytanię, z dobrymi efektami (organizatorzy akcji przytaczali wyniki badań ankietowych, które po pierwszym roku jej prowadzenia informowały m.in. o 19-procentowym wzroście detalicznej sprzedaży „zielonych” roślin doniczkowych w następstwie działań promocyjnych).

Flower Council of Holland – agencja znana również w naszym kraju jako Biuro Kwiatowe Holandia – realizuje tej jesieni 5. edycję kampanii Thanks Plants, która po raz pierwszy odbędzie się także w Polsce (pod hasłem „Dzięki, rośliny!”).

Celem akcji jest promocja i zwiększenie sprzedaży „zieleni” domowej poprzez podkreślanie, jak pozytywny wpływ mają rośliny pokojowe na dobrostan człowieka – zarówno jego kondycję fizyczną, jak i psychiczną. Akcja ma przede wszystkim charakter lifestylowy, komunikując główne przesłanie w lekki, a nawet zabawny sposób.



Przesłanie to wypływa z udowodnionych zalet obecności roślin w domach, a także biurach i budynkach użyteczności publicznej (oczyszczanie i nawilżanie powietrza, poprawa nastroju osób przebywających w „ukwieconym” pomieszczeniu, przyspieszanie rekonwalescencji chorych w szpitalach, zmniejszanie chorobowych absencji oraz poprawa wyników w nauce lub pracy w szkołach i zakładach pracy, napędzanie sprzedaży w sklepach). Akcja „Dzięki, rośliny!” podkreśla też mniej wymierne kwestie, za które warto być wdzięcznym roślinom, takie jak „zamiana czterech kątów w dom”, „zbliżenie do natury” itd.

Kampania wpisuje się w ogólny boom na rośliny doniczkowe, który trwa już od kilku lat, a został wzmocniony w następstwie pandemii i związanych z nią lockdownów.

W Polsce

Za akcję „Dzięki, rośliny!”, prowadzoną w Polsce w mediach tradycyjnych i online odpowiedzialna jest tu SIGMA International (Poland), agencja public relations wyspecjalizowana w komunikacji dotyczącej kwiatów i roślin. Gros działań odbyło się w październiku, ale kampania będzie kontynuowana jeszcze w listopadzie 2022 r.

Wykupiono wewnętrzne i zewnętrzne powierzchnie reklamowe typu DOOH (nośniki cyfrowe), trwa promocja w mediach społecznościowych. Ponadto zorganizowano (i zaplanowano na listopad) roślinne „wystawki” na rynkach hurtowych – w Broniszach (11 X aranżację w hali kwiatowej WR-SRH wykonała Wioletta Wasiewska z Bukieciarni Mokotowska 41, a rośliny zapewniła firma Goździk Grzegorz Goździewski) oraz w Tychach, a także na targach Gardenia w Poznaniu. Kampania „Dzięki, rośliny!” obejmuje też rozmaite współprace z florystycznymi influencerami (m.in. seria filmików nakręconych w kwiaciarni Małgorzaty Niskiej, udostępnionych w mediach społ.), a nawet warsztaty ślubne pokazujące, jak oryginalne i efektowne mogą być ozdoby ceremonii stworzone z roślin doniczkowych.

Źródła: Sigma International (Poland), Flower Council of Holland

Oprac. AC

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strefa florystyki, dekoracji, mody i trendów – Myplant & Garden 2024

Ciekawą i nawiązującą do sławnego włoskiego designu częścią targów Myplant & Garden, które goszczą w lutym w Mediolanie, jest ich dział poświęcony florystyce i dekoratorstwu. Ekspozycje z różnorodnymi aranżacjami oraz pokazy florystyczne i florystyczno-modowe, z [...]

OTTE_19
HortiAdNetHortiAdNet