Petunia Bee’s Knees – z nagrodą FleuroStar 2022/23

PODosłonami.pl

De Ruiter_TATEMARU MUCHO

Petunia Bee’s Knees – z nagrodą FleuroStar 2022/23

We czwartek 16 czerwca, podczas uroczystości w siedzibie firmy Dümmen Orange w De Kwakel (Holandia), ogłoszono wyniki 14. edycji konkursu o marketingową nagrodę FleuroStar, który organizowany jest przez międzynarodowe zrzeszenie Fleuroselect. Spośród tegorocznych propozycji z nowego asortymentu roślin balkonowo-rabatowych, zgłoszonych do tego konkursu przez firmy hodowlane, które są członkami Fleuroselectu, jury wyłoniło – w trakcie FlowerTrials 2022 – zwycięzcę. Została nim Petunia Bee’s Knees, zgłoszona przez przedsiębiorstwo Florensis.

Czytaj dalej...

Petunia Bee’s Knees, o atrakcyjnych, intensywnie żółtych kwiatach została wyróżniona w tym roku nagrodą FleuroStar, fot. A. Cecot

Podczas FlowerTrials

Tegoroczne wybory i finał konkursu o FleuroStar Award przeprowadzono – po dwuletniej przerwie – znowu stacjonarnie, w trakcie FlowerTrials (w 2020 i 2021 r. miały formułę zdalną lub hybrydową). Z roślinami kandydującymi do tytułu rynkowej „gwiazdy” 2022/23 można się było zapoznać „na żywo”, w kilku lokalizacjach FT, w których konkursowi poświęcono specjalny kącik.

Podczas tych dni otwartych w Holandii i w Niemczech, w ośmiu miejscach (w 8 firmach uczestniczących we FlowerTrials 2022) prezentowano rośliny, które zostały wcześniej zgłoszone do 14. odsłony konkursu FleuroStar. Jurorzy – ponad 30 osób z branży, reprezentujących różne kraje i rozmaite ogniwa łańcucha marketingowego – niezależnie oddawali głosy, na podstawie własnych obserwacji.

Finał konkursu ponownie był wydarzeniem towarzyszącym FlowerTrials. W tym uroczystym spotkaniu networkingowym wzięło udział około 100 osób reprezentujących międzynarodową branżę. Finałowa gala gościła w siedzibie jednej z firm uczestniczących w FT – tym razem w przedsiębiorstwie Dümmen Orange w De Kwakel. Hagen Kalläne, kierownik ds. sprzedaży detalicznej i marketingu w firmie Florensis oraz Marjolein Kuyucu-Lodder, szefowa ds. międzynarodowego marketingu produktów, odebrali nagrodę za petunię Bee’s Knees z rąk prezesa Fleuroselectu Karola Pawlaka i sekretarz generalnej Ann Jennen.

Nowość rynkowa z efektem Wow!

Roślinnymi kandydatkami do nagrody FleuroStar są nowe w Europie odmiany, postrzegane jako szczególne produkty, przyszłe przeboje rynkowe. Mają wywoływać „efekt „Wow!”, a więc łatwo przykuwać uwagę klientów detalicznych, którzy w efekcie dokonają zakupu pod wpływem impulsu. Zarazem są cenne z punktu widzenia hodowców.

Petunia Bee’s Knees – podwójna laureatka

Do tegorocznego konkursu o FleuroStar Award zostało zgłoszone 7 odmian-kandydatek. Wyróżniona tym tytułem petunia ogrodowa (Petunia ×hybrida) Bee’s Knees to żółto kwitnąca odmiana hodowli firmy Ball FloraPlant z USA, należąca do grupy petunii Grandiflora (wielkokwiatowe), rozmnażana wegetatywnie. Nazwa odmiany (Bee’s Knees) nawiązuje do amerykańskiego powiedzenia i oznacza „doskonałość”, „wysoką przydatność”.

Petunia ta została wcześniej doceniona za oceanem – uhonorowana tamtejszą prestiżową nagrodą branżową, złotym medalem All-America Selections.

Przykuwają wzrok intensywnie żółte kwiaty o średnicy ok. 7,5 cm, z ciemniejszym użyłkowaniem i gardzielą, które – według informacji hodowcy – nie bledną w trakcie sezonu, zachowując atrakcyjny kolor przez całe lato. Są liczne i stanowią wyjątkowo długotrwałą ozdobę. Ładnie kontrastują z intensywnie zielonymi liśćmi. Rośliny dobrze się krzewią, szybko wypełniają pojemniki, osiągając kopczykowaty pokrój (wysokość do 25 cm, szerokość ok. 40-55 cm).

Nadają się do różnych zastosowań: wiszących pojemników, mieszanych kompozycji, a także do sadzenia na rabacie jako okrywowe. W amerykańskich testach charakteryzowały się dobrym wzrostem i rozwojem w różnorodnych warunkach i nie wymagały specjalnej pielęgnacji. Rośliny są samooczyszczające się (z przekwitłych kwiatów), tolerują wysoką temperaturę, sprawdzają się też podczas deszczowej pogody, są odporne na choroby.

Wsparcie marketingowe

Jako FleuroStar 2022/23, petunia Bee’s Knees otrzyma wsparcie marketingowe, które dodatkowo ułatwi jej wejście na rynek europejski. W ciągu najbliższego roku organizator konkursu, Fleuroselect, przeprowadzi kampanię promocyjną na rynku międzynarodowym i w mediach społecznościowych oraz będzie popularyzował tę roślinę na targach i innych imprezach branżowych.

Wsparcie ma również zapewnić paru innych graczy działających na rynku roślin ozdobnych. I tak, Waterdrinker (holenderski sprzedawca hurtowy, który kieruje towary m.in. do centrów ogrodniczych) w przyszłym sezonie będzie przez okres 3-4 tygodni prezentował w swoim Green Trade Center petunię Bee’s Knees jako produkt premium. Pull Position, agencja specjalizująca się w promocji produktów w handlu detalicznym zaoferowała projekt marketingowy dostosowany do indywidualnych potrzeb. DeschPlantpak (producent doniczek) poświęci petunii Bee’s Knees sesję zdjęciową o tematyce lifestylowej.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Florensis_Dianthus
BIOCONT
Syngenta Poinsettia_33
HortiAdNet