„Ugruntowane” targi GrootGroenPlus 2022 w Zundert

PODosłonami.pl

GRODAN_2
ENZA_3

„Ugruntowane” targi GrootGroenPlus 2022 w Zundert

Targi szkółkarskie GrootGroenPlus, które odbywają się w Zundert w Holandii, w 2022 roku otworzą swe podwoje po raz 32., w dniach 5-7 października. W tym czasie zaprezentuje tam swoją ofertę 225 wystawców. Tematem przewodnim GrootGroenPlus 2022 jest słowo „Grounded”, które ma związek z uprawami ogrodniczymi (w podłożu), ale też odwołuje się do ugruntowanej pozycji targów oraz reprezentowanej przez nie zielonej branży.

Czytaj dalej...
Targi GrootGroenPlus 2022 odbędą się w Zundert (Hoandia) w dniach 5-7 października, fot. GGP

Targi GrootGroenPlus 2022 odbędą się w Zundert (Holandia) w dniach 5-7 października, fot. GGP

„Wielka zieleń” w miasteczku Van Gogha

Wystawcy targów GrootGroen („wielka zieleń”), które odbywają się w mieście narodzin Vincenta van Gogha, wywodzą się z Holandii i Belgii. Większość (80%) z nich to szkółkarze. Nie brakuje jednak także dostawców środków produkcji, które dotyczą nie tylko upraw szkółkarskich.

Zwiedzający targi GrootGroenPlus pochodzą z wielu krajów – ostatnio reprezentowali ok. 30 państw świata. Dominują przybysze z Niderlandów (w 2021 roku – 42%), a ponadto pokaźną grupę stanowią goście z: Belgii (12%), Niemiec (7%), Polski (6%), Francji (4,5%), Wielkiej Brytanii (3,5%), Włoch (2,5%). Oprócz producentów roślin (głównie materiału szkółkarskiego), są to: architekci i architekci krajobrazu, przedstawiciele samorządów, wspólnot mieszkaniowych, firm deweloperskich oraz zajmujących się zielenią publiczną, a także handlem hurtowym i detalicznym (centra ogrodnicze).

Organizatorzy targów podkreślają, że spotkanie branży na GrootGroenPlus oznacza początek kolejnego sezonu w międzynarodowym handlu szkółkarskim, zwracający uwagę na nowości, trendy, kierunki rozwoju. Przypominają, że targi w Zundert wyróżnia niepowtarzalna kameralna, „robocza” atmosfera, która sprzyja nawiązywaniu kontaktów.

Temat przewodni GrootGroenPlus 2022: „Grounded”

Lejtmotyw 32. edycji targów szkółkarskich GrootGroenPlus 2022 – „Grounded” pasuje na wiele sposobów do tego wydarzenia i do zielonej branży. Coraz częściej zwraca się uwagę na jej solidność oraz istotne zalety produktów, jakie ona oferuje – dobroczynną zieleń, która pomaga zapobiegać zmianom klimatycznym itp. Działając na stabilnych, wypracowanych przez lata podstawach, branża zyskała moc, która pozwala mierzyć się z poważnymi wyzwaniami współczesnego świata.

Hasło „Grounded” rozumiane bardziej dosłownie, kojarzy się z nade wszystko z gruntem, ziemią, glebą, podłożem – uprawą roślin w substracie ogrodniczym, który stwarza im stabilne warunki wzrostu, ale z pomocą nawozów, stymulatorów, innych środków produkcji.

Słowo „ugruntowani” dotyczy również producentów w tradycyjnych regionach upraw. Wielu z nich działa w jednym miejscu od pokoleń, przy czym – przywiązani do swojej ziemi i wykorzystujący wieloletnie doświadczenie oraz wiedzę – stosują zarazem najnowsze technologie i idą z duchem czasu. Na targach GrootGroenPlus 2022 należy się więc spodziewać innowacyjnych rozwiązań, również dotyczących podłoży ogrodniczych, z którymi slogan „Grounded” szczególnie się kojarzy.

Nowości i Green Grand Prix

Tradycyjnie na targach w Zundert odbędzie się konkurs nowości odmianowych zgłoszonych wcześniej do oceny, którą przeprowadza (i medale przyznaje) KVBC – Królewskie Towarzystwo Ogrodnicze z Boskoop. Zgłoszenie danej odmiany do konkursu możliwe jest tylko raz, nawet jeśli zrobi ona karierę na rynku wbrew wynikom oceny KVBC.

Dlatego też w trakcie targów GrootGroenPlus 2022 po raz pierwszy zostanie przyznane Green Grand Prix – „Zielone Grand Prix”. Daje ono wystawcom możliwość ponownego promowania roślin, które już wcześniej (w ciągu ostatnich 10 lat ) zostały – jako nowości – poddane ocenie KVBC. Mogą one trafić do konkursu o Green Grand Prix oraz zostać ponownie ocenione, z uwzględnieniem wyników uprawowych (podstawą punktacji będzie przede wszystkim ocena wzrostu i rozwoju roślin podczas uprawy). Jury Green Grand Prix, składające się z renomowanych specjalistów z branży, przyjrzy się tym zgłoszeniom 4 października i może je nagrodzić certyfikatami A, B lub C.

Cyfrowe narzędzia komunikacji

Organizatorzy targów zwracają uwagę na rozwój cyfrowych narzędzi komunikowania się wystawców z odbiorcami, który nie tylko okazał się koniecznością w ostatnich dwóch latach, ale też ułatwia kontakty producentów i sprzedawców z klientami oraz poszerza możliwości dotarcia z ofertą do kupujących.

Ugruntowane partnerstwo z platformą handlową Varb

Targi GrootGroenPlus oraz platforma handlowa Varb – działające w sferze zieleni (materiału szkółkarskiego) – współpracują od wielu lat, co zaowocowało rozwijaniem narzędzi cyfrowych, które umożliwiają łatwy dostęp do ofert handlowych i stymulują obrót towarem. Wszystko to służy promocji firm uczestniczących w targach oraz ich produktów.

I tak, wystawcy GrootGroenPlus 2022 będą mogli prezentować swój pełny asortyment na platformie Varb przez co najmniej 6 tygodni, a start tego systemu będzie miał miejsce dwa tygodnie przed targami. Wprowadzono poszerzone funkcje wyszukiwania produktów i dostawców (interaktywne profile z faktycznie dostępnymi stanami „magazynowymi”).  Wystawcy, którzy nie są klientami Varb-u, otrzymają bezpłatne konto demo.

Aby skorzystać z wyszukiwarki, odwiedzić profil wystawcy, nie trzeba się będzie rejestrować. System będzie dostępny na całym świecie, w dwóch językach i połączony z czterojęzyczną aplikacją targową, którą można ściągnąć ze strony internetowej GrootGroenPlus.

Kanał YouTube – nie tylko podczas targów

Poza okresem trwania targów dostępny jest kanał GrootGroenPlus na YouTubie. Są na nim prezentowane m.in. bieżące działania organizatorów, a także wystawcy.

W 2022 r. pojawiła się np. charakterystyka holenderskiej szkółki Arend Oudijk, która produkuje m.in. klony palmowe w pojemnikach. Uprawa tych krzewów odbywa się przez część sezonu w szklarni krytej szkłem dyfuzyjnym, co jest nowoczesnym rozwiązaniem. Właściciele zwracają też uwagę na zwiększanie udziału pojemników produkcyjnych szarego koloru, a odchodzenie od . czarnych doniczek, które nie trafiają do recyklingu.

Z kolei firma Lensli Substrates, z siedzibą w miejscowości Cuijk (położonej w prowincji Brabancja Północna, w której także znajduje się Zundert) to producent podłoży ogrodniczych przeznaczonych dla szkółkarzy, producentów roślin doniczkowych oraz balkonowo-rabatowych. Przedsiębiorstwo to, o 115-letnich tradycjach powstało w wyniku połączenia firm Lense Potgrond i Slingerland Potgrond. Substraty ogrodnicze bazują na wysokim torfie z krajów nadbałtyckich, ale zmniejszany jest udział tego surowca w podłożach, na rzecz takich dodatków, jak włókna drzewne czy komposty.

Region Zundert reprezentowany jest na półrocznej wystawie ogrodniczej Floriade Expo 2022 w Almere. Stowarzyszenie (spółdzielnia) pod nazwą Coöperatieve Vereniging Treeport Zundert z regionu Zundert i Brabancji Zachodniej oraz Noorderkempen promuje swoją produkcję szkółkarską oraz zalety uprawy roślin w lekkich glebach tego obszaru. W ekspozycji przygotowanej w Almere nie brakuje malarskich odwołań do najsławniejszego zundertczyka – Van Gogha.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Adam Nawrocki, właściciel i dyrektor generalny ADOB

ADOB podpisał umowę z firmą Nouryon

Podpisana została Przedwstępna Warunkowa Umowa Sprzedaży udziałów firmy ADOB globalnemu liderowi w dziedzinie chemii specjalistycznej, firmie Nouryon. – Dodanie biznesu ADOB do portfolio Nouryon jest doskonałą, strategiczną szansą dla naszej firmy – powiedział Charlie Shaver, [...]

Florensis_Dianthus
HortiAdNet